  • Data: 2003-05-26 13:16:30
    Temat: Re: sprawa s?dowa o niezapłacon? faktur
    Od: Szexpir <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 May 2003 13:02:57 +0200, Jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote:

    >A jakim cudem można to wpisać w koszty?????

    To nie cud - to ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych :-)

    Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób
    prawnych, taka wierzytelność może zostać zaliczona do kosztów
    uzyskania przychodów jako wierzytelność nieściągalna.
    Za wierzytelności, o których mowa w powyższym przypisie uważa się
    m.in. wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana
    protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłoby równe albo wyższe od tej kwoty (art. 16 ust. 2
    pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    Czyli: masz jakąś małą wierzytelność, spisujesz protokół, w którym
    podajesz, ile by Cię kosztowało ściągnięcie wierzytelności,
    podpisujesz (ew. razem z księgową) i masz koszty!

    Pozdrawiam,
    Szexpir