  • Data: 2003-11-13 23:26:50
    Temat: Re: spółka cywilna - likwidacja - problem
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HAWK" <h...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:bp0b5r$1d0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > mam pytanko:
    > 1. czy po wstapieniu do spolki kiedy juz ona istniala i posiadala ona
    > majatek wlasny majatek ten zaczal nalezec do mnie jesli umowa spolki nie
    > regulowala tej sprawy ???

    Po wstapieniu do spolki stales sie wspolwlascicielem jej majatku.

    > 2. czy po ogloszeniu likwidacji moge roscic sobie prawa do tego majatku
    ???

    To zalezy jaki byl twoj wklad do spolki

    > (wspolnicy proboja mnie wyrolowac poniewaz i tak sie skladalem na ta
    wartosc
    > majatku ale nie moglem byc dopisany do spolki ze wzgledu na moje sprawy

    Czyli wniosles wklad pieniezny,tak?

    > cywilno prawne zas oni mnie zapewniali ze w razie rozpadu spolki i tak mi
    > oddadza pieniadze bo takie sa prawa spolki cywilnej ze przejmuje prawo do
    > majatku spolki zas rzeczywistosc okazala sie odmienna gdy doszlo do
    > rozwiazania spolki powiedzieli mi ze to co bylo zakupione przed moim
    > wstapieniem nie nalezy do mnie i nie moge roscic sobie praw do tych
    rzeczy)

    Sek w tym ze zapewniali cie ustnie a umowa spolki powinna byc zawarta na
    pismie (dla celow dowodowych). Wiec teraz jest twoje slowo przeciwko ich
    +umowa spolki na pismie na ich korzysc = ciezka sprawa (patrz art 74 KC)

    > prosba:
    > jesli ktos moglby mnie nakierunkowac gdzie szukac podstaw prawnych
    odnosnie
    > tych zagadnien bylbym wdzieczny.

    Poszperaj 860 i nastepne Kodeksu cywilnego