  • Data: 2003-06-17 14:08:01
    Temat: Re: spóldzielnia jako dewelopwer??
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W umowie mam ostateczna cene mieszkania.

    W umowie przedwstępnej ??? Jak by to powiedzieć zeby nie skłamać.
    A zawarto ją z udziałem notariusza i zapisano że jest ona cena ostateczna.??

    > Jeszcze troche i nie kupie tego mieszkania:)
    > Co ja niby w tej SM mam powiedziec, ze działaja nie zgodnie z prawem????:)

    Zastanów się dlaczego SM chce budować bez możliwości przyjmowania ciebie na
    członka spółdzielni. Przecież to właśnie zapis o celu działania (art. 1 ust.
    1) jest wyrażnie naruszony. Jest tam napisane jednoznacznie że mają
    zaspokajać potrzeby członków i ich rodzin, a nie każdego z ulicy. Z
    członkostwem wiąże sie wiele przywilejów miedzy innymi masz możliwość
    kontrolować zasadność wydawania twoich pieniędzy i nadzorować proces
    inwestycyjn tak jak byś budowała sama swój lokal, ale również nieco
    obowiązków.
    O ile wynajmowanie lokali zarówno członkowi jak i osobie nie będącej
    członkiem było usankcjonowane od 26 września 1994 r. to zakup lokalu w SM
    zawsze wiązał się z członkostwem, a szczególnie gdy to ty wykładasz
    pieniądze na kolejne etapy budowy, poniekąt ryzykujesz swoim majątkiem nie
    otrzymując w zamian nic dopuki nie zakończy sie proces inwestycyjny. i nie
    podpiszesz ostatecznej umowy która przeniesie własność lokalu na ciebie
    Problemów związanych z budową lokalu przez spóldzielnie jest sporo a zatem
    naprawde zastanów się czy nie warto mocno nacisnac negocjując warunki.
    Panmiętaj staosowanie umów szablonów jest uznane za praktyki
    niedopuszczalne, a szczególnie gdy znajdują sie w nich zapisy które
    wykorzystóją dominującą pozycję SM.

    Stan_Z