  • Data: 2003-06-18 14:54:00
    Temat: Re: spóldzielnia jako dewelopwer??
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bcp8nb$7k8$1@h1.uw.edu.pl...
    > Problem polega na tym, że statut spółdzielni jest rejestrowany przez
    > sąd. Zapisy wątpliwe, lub nawet sprzeczne z prawem mogą znaleźć się w
    > statucie, jeśli sąd je przepuści, a to się zdarza.

    To nie tylko sie zdarza ale ma często miejsce Mam nawet przykład ze swojego
    podwórka i opinię Związku Rewizykjnego Spółdzielczości oraz orzecznictwo i
    co dalej sobie tkwi.

> [...]
    > wiążące. W przypadku przystąpienia do spółdzielni inwestor - członek
    > musi pokryć wszystkie koszty (niezależnie od kwot zawartych w umowie),
    > które zazwyczaj są wyższe niż planowane. Co więcej żadne "ostateczne"
    > rozliczenie inwestycji nie chroni członka przed dopłatą o ile okaże się,
    > że rzeczywiste koszty były wyższe. Znam wiele spółdzielni, których
    > statuty dopuszczają budowę mieszkań i domów na sprzedaż. Przepisy prawa
    > i postanowienia statutów dotyczące budowy mieszkań dla członków są
    > nagminnie łamane. Do KRS nie ma po co pisać, to jedna sitwa z lobby

    Oooo tego to nie wiedziałem tz jeszcze nie odkryłem dowodów na taką teze.

    Stan_Z
    Widać wszystko w rękach sądowych orzeczeń. Tylko kto to zaskarży jak nikomu
    się nie chce walczyć z wiatrakami.