    From: "Aga" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielnia jako dewelopwer??
    Date: Mon, 16 Jun 2003 14:41:45 +0200

> [...]
    musisz
    > uzyskać status członka spółdzielni patrz art. 1 Ustawy o M i od tej zasady
    > nie ma wyjątków Spółdzielnie nie mogą budować dla osób nie będących
    > członkami gdyż takiej możliwości nie przewiduje ustawa. Jeśli jakiś
    majster
    > wykoncypował Statut, który zezwala działać M jak deweloperowi to znaczy że
    > nie czytał ustawy i świadome łamie przepisy a co zatem możesz powołać się
    na
    > CK art.58 o nieskuteczności zapisów mających na celu obejście ustawy.

    No dobrze a to:
    Art 1 ust 2 Przedmiotem działalności spółdzielni może być

    5) budowanie lub nabywanie budynków w celu wynajmowania lub sprzedaży
    znajdujących się w tych budynkach lokali mieszkalnych lub lokali o innym
    przeznaczeniu.

    > Dziś w przepisach występuje także wyodrębniona własność lokalu i pewnie
    taką
    > formę twoja M przyjęła. Zanim jednak coś podpiszesz zapoznaj się ze
    statutem
    > i przepisami ustawy.
    > Nadmiar wiedzy nie zaszkodzi a jej brak szkodzi bardzo.
    >
    > W spóldzielni powiedziano mi ze czlonkiem nie bede. A spoldz. zobowiazuje
    sie do ustan. odrebnej wlasnosci lokalu.
    Spóldzielnia uchodzi za bardzo dobra,działa 7 lat.Wybudowala juz duzo
    blokow. Mieszkancy sa zadowoleni.
    Czy jezeli ja ta umowe podpisze a spoldz. np obchodzi ustawe to moze sie
    okazac pozniej ze tego mieszkania nie bede miec? Czy to ma jakies inne
    konsekwencje?
    Aga