    From: "Aga" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielnia jako dewelopwer??
    Date: Sun, 15 Jun 2003 21:14:49 +0200

    > można polemizowac z tym pogladem, tak jest ale tylko w odniesieniu
    > do członków spółdzielni,
    > gdzie jest bowiem napisane, że sp-nia nie może czerpac dochodów z
    > deweloperki
    > i prznaczac je na cele statutowe czyli na fundusz remontowy istniejących
    > zasobów ?

    > oczywiście o ile kandydat idzie drogą poprzez członkowstwo w sp-ni,
    > wtedy jest tak jak piszesz,
    > ale przeciez sp-nia tak jak każdy własciciel może sprzedac na wolnym rynku
    > część swojego majątku, np w przetargu albo przez agenta.
> [...]
    Do tej pory wszsytkie bloki wybudowane przez ta spółdzielnie były na
    zasadach, ze kupujacy staje sie czlonkiem i mieszkanie jest spóldzielczo
    własnosciowe.
    Teraz nowy blok jest juz budowany na innych zasadach. Na poczatku mam
    podpisac umowe przedwstepna w ktorej spóldzielnia zobowiazuje sie do
    ustanowienia odrebnej wlasnosci lokalu a nastepnie do zawarcia umowy
    sprzedazy lokalu wraz z odpowiednim udziałem we wlasnosci działek oraz w
    czesciach wspolnych budynku, po jego wybudowaniu i wplaceniu przez
    Przyszlego Wlasciciela całosci ceny lokalu bedacego przedmiotem umowy.
    Czy jest to jakos prawnie uregulowane ze sp-nia buduje teraz na innych
    zasadach??Czy moze stwierdzili, ze w ten sposob wiecej zarobia??
    Mieszkanie ma zostac wybudowane kolo marca 2004 i pozniej po jego oddaniu ma
    zostac podpisany akt notarialny.
    A jezeli sp-nia ma napisane w statucie ze moze sprzedawac mieszkania to
    wtedy jest wszsytko ok??
    Dzieki za informacje bo chciałabym miec jakas pewnosc ze ta umowa nie jest
    jakims oszustwem.
    Aga