    From: Yano <j...@k...lars.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spis absolwentów a ustawa o ochronie danych osobowych
    Date: Wed, 03 Mar 2004 23:50:27 +0100

    Pewnego dnia, a było to 2004-02-26 18:00, zastukała do mnie wiadomość od
    Imoe i powiedziała:

    > Czy umieszczenie mojego nazwiska w spisie alsolwentów liceum na stronie
    > internetowej jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, nie wyrażałam
    > na to zgody?
    Przepraszam, że wyciągam wątek sprzed tygodnia, ale jestem tu raczej
    sporadycznie, a dopiero dzisiaj wątek trafił na prhn ;)
    Co do "danych osobowych" pod postacią nazwiska to ja się nie orientuję,
    ale sam nie miałbym nic przeciwko raczej.
    Ale ja nie o tym.

    Kiedyś (tak z pół roku temu) gdzieś wygooglałem jakąś stronę wyplutą
    żywcem z Excela (aua!) na której znajdywały się wyniki egzaminów.
    Oczywiście było imię, nazwisko (nawet kilkaset) i ocena z testu, ale
    oprócz tego jedna z kolumn zawierała numer Powszechnego Elektronicznego
    Systemu Ewidencji Ludności czyli tzw. PESEL. I tak się zastanawiam... Bo
    o ile Janów Nowaków może być w Polsce kilkaset to numer 79012500826
    (wpisany z głowy) jest przypisany tylko i wyłącznie do tej jednej osoby.
    Czy to już nie jest nadużycie?

    Nie żebym się specjalnie czepiał, ale wobec tej paranoi, jaka towarzyszy
    danym osobowym i ich ochronie, przyznam, że mnie to trochę interesuje.

    Yano
    gościnnie