  • Data: 2007-08-29 18:45:50
    Temat: Re: spadek ale tylko z długiem-po latach
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "frycek" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fb4bob$pit$1@news.dialog.net.pl...

    > Na to miałem pół roku od śmierci, właśnie się dowiedziałem, ale mam
    > napisać oświadczenie o odrzuceniu spadku - poradził prawnik

    witam

    na oświadczenie o tym, czy przyjmujesz spadek, czy go odrzucasz, masz 6
    miesięcy liczonych od dnia, w którym dowiedziałeś o tytule swego powołania,
    czyli od dnia, w którym dowiedziałeś się, że ojciec nie żyje; jeżeli od tego
    dnia już upłynęło 6 miesięcy, a ty się nie oświadczyłeś wówczas brak twego
    oświadczenia jest jednoznaczny z przyjęciem spadku wprost - cały spadek -
    art.1015 kc; wtedy już żadne oświadczenie nie pomoże

    pzdr