  • Data: 2004-07-01 07:39:02
    Temat: Re: spadek
    Od: "hania" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam jeżeli można to podłączę się do pytania tylko trochę zmienię treść
    > Jego żona już wcześniej zmarła i nie ma spadkobierców w jej linii (czyli
    > jedyni do podziału to krewni z linii właśnie zmarłego)
    > Nie ma żadnych testamentów.
    > Sąd podzielił wszystko na pół. Połowę dla krewnych z linii zmarłego a połowę
    > dla państwa. Czy dobrze zrozumiałem? Dlaczego nie całość?
    > Jak to się ma do prawa?

    nie ma testamentu, ma miejsce dziedziczenie ustawowe

    nie ma dzieci (ani wnuków) ani małżonka

    cały spadek przypada rodzicom, rodzeństwu i zstepnym rodzeństwa zmarłego

    czy wsród tej rodziny jest rodzic, rodzeństwo lub zstępni rodzeństwa ?

    skarb państwa dziedziczy dopiero w braku małżonka i krewnych powołanych do
    dziedziczenia z ustawy (czyli tych których wymieniłam powyżej)