  • Data: 2009-09-04 03:04:31
    Temat: Re: spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ALEX Przekliniak wrote:

    > Nie rozumiesz idei. To nie chodzi o to bym to rozdał, ale o to bym to
    > odrzucił. Zresztą to nieistotne, już wie i wydziedziczy mnie :-D

    Nie można wydziedziczyć bez powodu. Jest to nieskuteczne. Napisanie
    nawet w testamencie, że cię wydziedzicza nie ma żadnego znaczenia jeśli
    nie poda przyczyny wydziedziczenia. To że się na niego obraziłeś to za mało.
    Może sporządzić testament i zapisać całość komuś innemu niż tobie.
    Wówczas nic nie dostaniesz, ale pozostanie ci prawo do zachowku, z
    którego skorzystać nie musisz.
    Wydziedziczenie pozbawia cię również prawa do zachowku, ale tak jak
    wyzej musi byc powod wydziedziczenia. Inaczej taki zapis nie ma żadnej
    wartości.

    Skoro się dogadaliście co do tematu, to zaproponuj mu wędrówkę do
    notariusza i zrzeczenie się spadku. Wówczas będzie to skuteczne i trwałe.

    Jeśli nie będzie testamentu, to po jego śmierci pozostaje ci tylko
    odrzucenie spadku i o ile nie bedziesz mial w tym czasie dzieci spadek
    dostanie ktoś inny.

    A tak swoją szosą, ciekawe za ile lat będziecie chcieli to oboje
    odkręcić i czy zdążycie, czy tez będzie już za poźno.
    Nerwy są złym doradcą. Proponuję odłożyć temat na jakieś parę lat i
    dopiero wtedy do niego na spokojnie powrócic. Ludzie sie zmieniają. I ty
    i on.