  • Data: 2013-06-09 13:14:19
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > o tym, jak segregować i worek 120l. Do tego worka wrzucało się razem
    > te frakcje, które zostały opisane w ulotce i w określonym dniu (2x w
    > tygodniu) wystawiało przed drzwi. Pracownicy EKONu zabierali worek i
    > zostawiali nowy. U mnie na piętrze jest 8 mieszkań. Przed
    > wypowiedzeniem umowy w kwietniu wszyscy wystawiali worki "do EKONu". W
    > trakcie trwania umowy spółdzielnia zaczęła naliczać nam niższe opłaty
    > za śmieci, bo faktycznie sporo odpadów zabierał EKON i w związku z tym
    > śmieciarki też zabierały mniej. Jak to wyglądało od strony rozliczeń

    Hmm, z jednej strony pojawiają się głosy ze wszyscy chca płacic mniej i ze
    teraz bedzie za drogo.
    Z drugiej kazdy był zadowlony, ze worki odbierała firma i nikt nie wie jak
    sie z nią rozliczano.
    To skad wiedziec, czy teraz bedzie dorzej czy taniej...

    > Ale teraz to, co najistotniejsze: EKON do
    > odbierania worków i do sortowania zatrudnia ludzi niepełnosprawnych.
    > Społecznie bardzo ważna rzecz. Ci ludzie zamiast brać zasiłki,
    > pracują, zarabiają, czują się potrzebni. Niestety ze względu na taką
    > strukturę zatrudnienia nie mają szans jako jedyni zająć się odbiorem
    > odpadów z całej Warszawy.

    Dlaczego nie mają szans?
    Z tego co wiem, Panstwo dopłaca do pracy niepełnosprawnych, wiec nie wiem,
    czy nie biorą zasiłków.
    Zreszta, z całym szacunkiem dla niepelnosprawnych, wplesc ich w dyskusje w
    ten sposób pokazując zło nowych przepisów...

    > Do tej pory działali sobie lokalnie na
    > Ursynowie i wszyscy byli zadowoleni. Ale ktoś musiał to poprawić. Jak
    > jest teraz?

    Agnieszko, ale przeciez nie chodzi o Ursynów tylko o cała Polskę.
    Ma byc odzyskiwane o wiele wiecej śmieci niz teraz i koniec.

    > Ja bez bicia się przyznam - nie sortuję. Nie chce mi się
    > biegać po osiedlu i szukać "dzwonów".

    Cóż, dla mnie sortowanie nigdy nie było kwestią wygody.
    Sortuję, bo głowa podpowiada mi, ze tak trzeba.

    > I zdaje się, że większość moich
    > sąsiadów też tak do tego podeszła...

    Podziwiam. Ja nie mam pojecia czy moi sąsiedzi sortują czy nie.
    A juz tym bardziej nie wiem, jak robi wiekszosc.

    > Jak będzie od lipca? Tak samo, bo
    > miasto sobie nie poradziło z przetargami. Jak będzie od przyszłego
    > roku? Tego nie wie nikt. Ja mam jednak nadzieję, że uda się jakoś
    > przywrócić stan sprzed zamieszania, ze zbiórką przez EKON. I moja
    > wygoda jest tu tylko jednym z powodów.

    Może macie lepiej? Cała Polska zmierzy sie z problemem na własnym tyłku, a
    Warszawka od stycznia będzie bogatsza o wszystkie doświadczenia i uniknie
    wielu błedów, które bez wątpienia się pojawią.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać