    From: "Agnieszka" <a...@z...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    <0...@b...poznan.pl> <koscrd$8cu$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kotd7c$tmr$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kovbqs$43u$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51b3a3ea$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    Subject: Re: smieciowe hahahaha
    Date: Sun, 9 Jun 2013 11:44:29 +0200

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Nie znam warszawskich ustaleń wiec nie wiem na jakich zasadach był
    > wywożone
    > śmieci za darmo. Możesz przybliżyc?
    > Co stoi na przeszkodzie aby firma która dotychczas wywoziła za darmo teraz
    > zaproponowała najniższa stawkę i wywoziła za dodatkową kasę, czerpiąc
    > jeszcze większe zyski z tego biznesu?

    Mogę napisać jak to wyglądało z mojego - mieszkańca wielkiego bloku - punktu
    widzenia.
    Po podpisaniu umowy przez spółdzielnię każdy dostał do skrzynki ulotkę o
    tym, jak segregować i worek 120l. Do tego worka wrzucało się razem te
    frakcje, które zostały opisane w ulotce i w określonym dniu (2x w tygodniu)
    wystawiało przed drzwi. Pracownicy EKONu zabierali worek i zostawiali nowy.
    U mnie na piętrze jest 8 mieszkań. Przed wypowiedzeniem umowy w kwietniu
    wszyscy wystawiali worki "do EKONu". W trakcie trwania umowy spółdzielnia
    zaczęła naliczać nam niższe opłaty za śmieci, bo faktycznie sporo odpadów
    zabierał EKON i w związku z tym śmieciarki też zabierały mniej.
    Jak to wyglądało od strony rozliczeń EKONu z miastem, nie wiem.
    Ale teraz to, co najistotniejsze: EKON do odbierania worków i do sortowania
    zatrudnia ludzi niepełnosprawnych. Społecznie bardzo ważna rzecz. Ci ludzie
    zamiast brać zasiłki, pracują, zarabiają, czują się potrzebni. Niestety ze
    względu na taką strukturę zatrudnienia nie mają szans jako jedyni zająć się
    odbiorem odpadów z całej Warszawy. Do tej pory działali sobie lokalnie na
    Ursynowie i wszyscy byli zadowoleni. Ale ktoś musiał to poprawić.
    Jak jest teraz? Ja bez bicia się przyznam - nie sortuję. Nie chce mi się
    biegać po osiedlu i szukać "dzwonów". I zdaje się, że większość moich
    sąsiadów też tak do tego podeszła... Jak będzie od lipca? Tak samo, bo
    miasto sobie nie poradziło z przetargami. Jak będzie od przyszłego roku?
    Tego nie wie nikt. Ja mam jednak nadzieję, że uda się jakoś przywrócić stan
    sprzed zamieszania, ze zbiórką przez EKON. I moja wygoda jest tu tylko
    jednym z powodów.

    Agnieszka