    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: smieciowe hahahaha
    Date: Sun, 9 Jun 2013 08:00:59 +0000 (UTC)
    <0...@b...poznan.pl> <koscrd$8cu$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kotd7c$tmr$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kovbqs$43u$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51b35733$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51b408b0$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>

    Osobnik posiadający mail z...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > żeby nie musiała zbierać potem z posadzki śmietnika.
    > Tzw "wielkogabaryty" wywoziliśmy zlecając to 2-3 razy w roku jakiemuś
    > wywoźcy z ciężarówką. Nie wiem co z tym robił, ale na ogół to były
    > meble, boazerie itp, więc "spalarne" rupiecie. Lodówki i gruz ludzie
    > wywozili sami, nawet nie wiem gdzie. Może i do lasu.
    >
    > A teraz przyszła genialna ustawa i płacić będziemy 20/os/m. Czyli 3x
    > więcej. Na każdym obywatelu ktoś zarobi za to samo o 13zł/m więcej, razy
    > kilkaset tysięcy mieszkańców - i od razu wiadomo o co chodzi.

    Hmm, no to rzeczywiście rynek nie zadziałał. Wydawałoby się, że skoro
    dotychczas opłacalo się komuś wywozić za 7 za osobę to teraz też tak
    powinno być.
    To niestety jest najwiekszy mankament który ja widze - możliwość zmów
    cenowych, zwłaszcza tam gdzie wiadomo, ze firma którawygra i tak sama nie
    jest w stanie obsłużyć calego rejonu.
    Z drugiej strony sam piszesz, ze nie wiesz czy częśc nie lądowała w lasach.

    > Po pierwsze, to wysil wyobraźnię i uwzględnij "tło polityczno-społeczne"
    > w czasach komuny, gdy kierunek *MUSIAŁ* być słuszny i zawsze był.
    >
    > Jeśli w porównaniu z dotychczasowym stanem są *WYŁĄCZNIE* wady, to nie
    > ma się z czego śmiać. Inicjatorów trzeba wieszać na latarniach.

    Rozumiem, że dla Ciebie fakt, że dotychczas posortowane było 5% śmieci a
    teraz będzie w najgorszym razie na początku kilka razy wiecej nie jest
    zaletą. Mówię o całym kraju, nie o Twoim wyjątkowym i niewatpliwie wzorowym
    podworku.
    Wad jest zapewne wiele, ale nie zgodzę się, że nie ma zalet.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo