eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskutki odstąpienia od umowyRe: skutki odstąpienia od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
    .pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!o11g2000yql.googlegroups.com
    !not-for-mail
    From: MichalP <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skutki odstąpienia od umowy
    Date: Thu, 12 Mar 2009 10:25:02 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 95
    Message-ID: <c...@o...googlegroups.com>
    References: <f...@u...googlegroups.com>
    <2...@b...googlegroups.com>
    <gmekcp$pcm$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.76.5.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1236878702 6609 127.0.0.1 (12 Mar 2009 17:25:02 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Mar 2009 17:25:02 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: o11g2000yql.googlegroups.com; posting-host=89.76.5.230;
    posting-account=UFlvcwoAAAAq8N6XnJUq2HHFxhOOpeOu
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; pl; rv:1.9.0.7)
    Gecko/2009021906 Firefox/3.0.7,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:580029
    [ ukryj nagłówki ]

    On 5 Lut, 13:00, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Michal" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:23e08db6-0b5b-4c19-8123-dfeab3c321ef@
    b38g2000prf.googlegroups.com...
    > On 4 Lut, 10:51, Michal <m...@g...com> wrote:
    >
    >
    >
    > > Witajcie drodzy grupowicze,
    >
    > > mam takie pytanko dotyczące mojej własnej sytuacji. Jestem firmą
    > > jednoosobową.
    >
    > > Załóżmy że wykonawca zawarł z Klientem umowę na wykonanie
    > > oprogramowania. Na tym oprogramowaniu Klient będzie w przyszłości
    > > zarabiał - w sensie że będzie mu ono przynosiło przychód (to może być
    > > ważne).
    >
    > > Klient poprosił o rozłożenie płatności na 12 wpłat ze względu na
    > > ułatwienie finansowania projektu. Dodatkowo projekt podzielono na 2
    > > równe części, gdzie część druga rozpoczyna sie po zakończeniu części
    > > pierwszej.
    >
    > > Klient niestety nagminnie spóźnia się z płatnościami, do tej pory
    > > ostatniej faktury z pierwszej części nie zapłacił w całości, przy czym
    > > pierwsza część została ukończona już dawno temu a druga część jeszcze
    > > nie została rozpoczęta.
    >
    > > Klient przefaksował mi podpisany odbiór pierwszej części projektu ale
    > > oryginału mi do tej pory nie przysłał mimo iż wykonujemy ekspresowo
    > > wszystkie uwagi które ewentualnie zgłasza.
    >
    > > I w związku z tym, czy mógłby mi ktoś z Was odpowiedzieć na te
    > > pytania:
    >
    > > 1. Czy otrzymany faksem odbiór projektu w przypadku ewentualnej
    > > sytuacji spornej mi wystarczy, czy powinienem jednak mieć oryginał?
    > > 2. Czy mógłbym w takiej sytuacji odstąpić od wykonywania dalszej
    > > części umowy lub ją jakoś zerwać powołując się na to, iż Klient nie
    > > wywiązuje się z zobowiązań płatniczych?
    > > 3. Czy w przypadku odstąpienia / zerwania umowy Klient mógłby
    > > dochodzić ode mnie zadośćuczynienia za utracone korzyści w związku z
    > > faktem, iż nieukończenie przeze mnie dzieła, spowodowało zmniejszone
    > > zdolności generowania przychodu?
    > > 4. Jeśli jest możliwe odstąpienie lub zerwanie umowy to w jakiej
    > > formie powinienem to zrobić?
    >
    > > Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    > > Pozdrawiam
    > > M
    >
    > podbijam temat
    >
    > 1. Wystarczy ale lepiej miec oryginal
    > 2. Mozesz wypowiedziec umowe zgodnie z zapisami w niej lub powolujac sie na
    > KPC
    > 3. Zalezy jak jest sformulowana umowa ale raczej nie
    > 4. patrz pkt.2
    >
    > a ja bym zrobil tak...
    > przy najblizszej okazji zrobil taka poprawke zeby ten system przestal
    > spelniac swoje zadanie
    >  i wyslal grzeczne pisemko ze w zwiazku z zaleganiem z platnosciami
    > wstrzymujesz serwisowanie systemu do czasu uregulowania platnosci.
    > jak znam zycie to w 15 minut bedziesz mial sprawe rozwiazana ;-)
    >
    > --
    > Andrzejwww.hana.com.pl
    >
    > Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    dzięki bardzo za odpowiedź :)

    a odpowiadając innym ws podbijania tematu: jak nikt Ci nie odpowiada
    przez długi czas to Twoj post ucieka na dół i już rzadko kto tam
    zagląda, przez co marne szanse na odpowiedź. Więc podbijasz temat aby
    wrócił na górę i aby ktoś zainteresowany miał szansę go zobaczyć. Mam
    nadzieję że to wszystko wyjasnia :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1