    From: "Łukasz N" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: separacja a rozwod
    Date: Thu, 2 Nov 2006 22:25:24 +0100

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:2f3c5$454a5a17$57cf7bb1$18861@news.chello.pl...

    > Kiedy nie ma trwałego rozkładu pożycia małżeńskiego, tzn. sąd widzi widoki
    > na powrót do życia razem.

    A kodeksowo mowiac, kiedy nie całkowitego i trwałego rozkładu pożycia
    małżeńskiego.

    W spoleczenstwie krazy tez mit, ze druga strona moze krzyknac, ze "nie dam
    rozwodu". To tylko na filmach mozliwe. W praktyce bardzo rzadko trafia sie,
    aby sad oddalil pozew o rozwod.

    Co do aspektow praktycznych rozwodu i separacji:
    Separacja w zasadzie nic Wam nie daje. Skoro dzielicie sie dziecmi,
    majątkiem to najwyrazniej nie ma zadnych szans na utrzymanie tego zwiazku.
    Po co wiec wywalac (jak dobrze pamietam) 600 zl (wpis sadowy) na separacje,
    skoro za takie same pieniadze mozecie miec rozwod?
    Rozwod przeciez nie przekresla tego, ze jeszcze kiedys mozecie sie ponownie
    zejsc.
    Osobiscie to mam takie wrazenie, ze separacje ustanowilo sie w naszym
    kodeksie nieco sztucznie - chyba na potrzeby dobrych stosunkow z
    kosciolem...
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl