  • 1. Data: 2006-11-01 13:15:01
    Temat: separacja a rozwod
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Witam

    Czy po orzeczeniu separacji bez orzekania o winie podziale majatku i przyznaniu
    opieki nad dzieckiem można uzyskać rozwód? i czy nadal może on być tym razem z
    orzekaniem o winie itp?

    Ogólnie jakie jeszcze skutki poza brakiem możliwości zawierania nowego małżeństwa
    niesie separacja?

    Dziękuję

    Piotr Żebrowski

  • 2. Data: 2006-11-01 14:15:53
    Temat: Re: separacja a rozwod
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy po orzeczeniu separacji bez orzekania o winie
    > podziale majatku i przyznaniu opieki nad dzieckiem
    > można uzyskać rozwód?

    Można

    > i czy nadal może on być tym razem z orzekaniem o winie itp?

    Może.

    > Ogólnie jakie jeszcze skutki poza brakiem możliwości zawierania nowego
    > małżeństwa niesie separacja?

    W zasadzie żadne - no może po za tym że nie można wrócić do poprzedniego
    nazwiska na tylko podstawie oświadczenia, tylko trzeba by decyzji.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-01 22:53:45
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > być tym razem z orzekaniem o winie itp?
    >
    > Ogólnie jakie jeszcze skutki poza brakiem możliwości zawierania nowego

    Jeszcze jedna sprawa - jak się małożonkom odwidzi i zechcą do siebie
    wrocić... jeden wniosek do sądu i ustają skutki separacji (poza tymi
    orzeczonymi odrębnymi postanowieniami jak np. podział majątku, alimenty
    itd). Po rozwodzie gdybyś chciał ponownie z tą samą kobietą, to musisz
    ponownie się żenić :-)

    Pozdrawiam
    Igor
    www.serwisprawa.pl

  • 4. Data: 2006-11-01 23:38:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Igor wrote:

    > itd). Po rozwodzie gdybyś chciał ponownie z tą samą kobietą, to musisz
    > ponownie się żenić :-)

    ...i rodzina i znajomi muszą zorganizować drugą partię prezentów
    ślubnych ;->

  • 5. Data: 2006-11-02 13:54:26
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Dziekuje z ainformacje

    Jeszcze kilka pytanek.

    Sytuacja taka:
    żona składa pozew o separację podziła majatku i rozdzienlnosc majakową oraz o
    zasadzenie alimentów i przyznanie opieki nad dzieckiem jej.

    Ja jednak wolal bym aby to był rozwód a nie separacja... zatem .. czy moge w jakiejś
    formie zasugerować takei rozwiazanie czy tez musze składac oddzielny pozew o
    rozwód?

    Piotr Żebrowski

  • 6. Data: 2006-11-02 17:25:44
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Ja jednak wolal bym aby to był rozwód a nie separacja... zatem .. czy moge
    > w jakiejś formie zasugerować takei rozwiazanie czy tez musze składac
    > oddzielny pozew o rozwód?

    W odpowiedzi na pozew napisz, że żądasz rozwodu.

    Kodeks rodzinny i opiekuńczy:

    Art. 61[2]. § 1. Jeżeli jeden z małżonków żąda orzeczenia separacji, a
    drugi orzeczenia rozwodu i żądanie to jest uzasadnione, sąd orzeka rozwód.

    § 2. Jeżeli jednak orzeczenie rozwodu nie jest dopuszczalne, a żądanie
    orzeczenia separacji jest uzasadnione, sąd orzeka separację.

    Marcin.

  • 7. Data: 2006-11-02 18:47:31
    Od: Ania <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Krzemiński napisał:

> [...]
    >
    > § 2. Jeżeli jednak orzeczenie rozwodu nie jest dopuszczalne, a żądanie
    > orzeczenia separacji jest uzasadnione, sąd orzeka separację.

    To ja jako laik mam pytanie...kiedy to żądanie uznaje sie za niezasadne?

    Pozdrawiam
    ALa

  • 8. Data: 2006-11-02 20:50:27
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "Ania" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ja jako laik mam pytanie...kiedy to żądanie uznaje sie za niezasadne?

    Kiedy nie ma trwałego rozkładu pożycia małżeńskiego, tzn. sąd widzi widoki
    na powrót do życia razem.

    Albo jeżeli żąda rozwodu małżonek wyłącznie winny rozkładu pożycia, chyba że
    drugi małżonek wyrazi zgodę na rozwód albo że odmowa jego zgody na rozwód
    jest w danych okolicznościach sprzeczna z zasadami współżycia społecznego.

    Tak w wielkim skrócie.

    Marcin.

  • 9. Data: 2006-11-02 21:25:24
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:2f3c5$454a5a17$57cf7bb1$18861@news.chello.pl...

    > Kiedy nie ma trwałego rozkładu pożycia małżeńskiego, tzn. sąd widzi widoki
    > na powrót do życia razem.

    A kodeksowo mowiac, kiedy nie całkowitego i trwałego rozkładu pożycia
    małżeńskiego.

    W spoleczenstwie krazy tez mit, ze druga strona moze krzyknac, ze "nie dam
    rozwodu". To tylko na filmach mozliwe. W praktyce bardzo rzadko trafia sie,
    aby sad oddalil pozew o rozwod.

    Co do aspektow praktycznych rozwodu i separacji:
    Separacja w zasadzie nic Wam nie daje. Skoro dzielicie sie dziecmi,
    majątkiem to najwyrazniej nie ma zadnych szans na utrzymanie tego zwiazku.
    Po co wiec wywalac (jak dobrze pamietam) 600 zl (wpis sadowy) na separacje,
    skoro za takie same pieniadze mozecie miec rozwod?
    Rozwod przeciez nie przekresla tego, ze jeszcze kiedys mozecie sie ponownie
    zejsc.
    Osobiscie to mam takie wrazenie, ze separacje ustanowilo sie w naszym
    kodeksie nieco sztucznie - chyba na potrzeby dobrych stosunkow z
    kosciolem...
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 10. Data: 2006-11-02 21:39:08
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > A kodeksowo mowiac, kiedy nie całkowitego i trwałego rozkładu pożycia
    > małżeńskiego.

    Kiedy nie ma całkowitego, to i separacji nie będzie.

    A na to forum szkoda klikać skoro tam taki poziom.

    Marcin.