  • Data: 2008-02-10 19:50:18
    Temat: Re: sedzia kalosz??
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adam.e" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fom2c6$g1k$1@inews.gazeta.pl...
    > Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> napisał(a):

    > Podejrzany ma prawo do odmowy składania zeznań, nie ma najmniejszego
    > obowiązku
    > oskarżać się. Czyżby to prawo tłumaczyło działania, albo odmowę
    > wprowadzenia
    > utrwalania audio-wizualnego rozprawy?

    No to odmawia odpowiedzi, na zadane pytanie, podobnie jak to czynił
    Rywin, na sławetnej komisji, lub w ogóle odmawia udzielania wyjaśnień. Co do
    tego ma utrwalanie rozprawy, to zaiste nie wiem? Raczej chodzi o to, że
    środowisko sędziowskie nie chce aby każdy miał na widelcu ich nitrafione
    werdykty i dawanie wiary policjantom gubiącym się w zeznaniach. W skrócie
    chodzi o to, że gdyby takie utrwalanie istniało, to cały przewód sądowy dało
    by się odtworzyć i przywołać, a sądom pasuje to co jest, sąd wydaje werdykt,
    a reszta pozostaje milczeniem.
    Przy obecnym poziomie techniki koszt płyty CD, włożonej do akt z
    wielogodzinnym zapisem w mp3, to żaden koszt. Tylko wizerunek nieomylnych,
    niezawisłych i nieskorumpowanych sądów trochę by na tym ucierpiał, bo
    pierwsze co by robiła strona po procesie, to brała kopię takiego zapisu i
    szukała haków u prawników.