  • Data: 2014-04-10 00:26:44
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnlkaq58.k4i.proteus@pl-test.org...
    > On 2014-04-09, Ajgul <p...@k...uz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czemu (i na jakiej podstawie) mieszasz koszty i VAT?

    spytaj księgowej.
    symulacja była: w miesiącu 1000 zł benzyna i 300 zł innych kosztów

    1. Odliczenie 100% od wszystkich wydatków samochodowych:
    -warunek złożenie VAT26 i rozliczanie kilometrówki do celów VAT
    wydatki:
    paliwo 1000 brutto, 813 netto, vat 187zł ,
    naprawy 300 brutto, 243,90 netto, vat 56,10
    VAT do odliczenia: 243 zł,
    koszty 1057 netto, zysk na podatku dochodowym 201 zł

    2. Odliczanie 50%, bez złożenia vat-26 i brak kilometrówki:
    wydatki:
    paliwo 1000 brutto, 813 netto, vat 187zł ,
    naprawy 300 brutto, 243,90 netto, vat 56,10
    VAT do odliczenia 28 zł, (50% od kosztów napraw, vat od paliwa możliwy do
    odliczenia w 50% dopiero od 07/2015)
    koszty 1272 zł, zysk na podatku 242 zł

    No i teraz jak mówią Jankesi: MONEY TALKS, BULLSHIT WALKS.

    Netto: 243-28 = 225 - 41 z podatku, czyli 184 zł/mies. różnicy.

    184 zł * 12 mies = 2,208 zł.
    jeżeli masz takich ludzi w skali kraju 50 tysięcy, (którzy pękną i wezmą to
    50/50) to państwo zrobi rekiet na 110 milionów w skali roku.

    I tyle

    Aygul