    From: "Ajgul" <p...@k...uz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samochody frmowe od 1.04
    Date: Wed, 9 Apr 2014 11:53:35 +0200
    <lhjlsn$nqg$1@node2.news.atman.pl> <lhkpoe$juh$1@speranza.aioe.org>
    <1...@d...icnet> <lhllfj$95t$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhlvr7$2qv$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhm3r2$d4q$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhm8th$psg$2@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhp81u$rjd$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhpajk$28e$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhpm98$vvh$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhrc30$bia$1@mx1.internetia.pl>
    <53413c47$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lhrvsu$dmu$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <lhvaun$8mi$1@speranza.aioe.org> <Pine.WNT.4.64.1404080846030.3288@quad>
    <li0hjd$qe4$1@speranza.aioe.org> <Pine.WNT.4.64.1404082047370.1416@quad>

    > Jest "majątkiem zaewidencjonowanym dla DG".
    > Stanowi część przedsiębiorstwa.
    > Skoro uważasz że "nie jest majątkiem" to go komuś daj, nic nie stracisz.

    samochód za 10 tysięcy jest majątkiem przedsiębiorstwa, ale komputer za 10
    tysięcy na moim biurku nie?
    czemu nie muszę go rejestrować i liczyć ile prywatnych maili wysłałem?
    mamy w Polsce magię i kompleksy na punkcie samochodów, albo cła, albo
    kratki, vaty, sraty... bezsens

    > Nie odwracaj kota ogonem.
    > NIE MA ZAKAZU, aby wykorzystywać samochód DOKŁADNIE TAK jak piszesz.
    > Czyli NIE wprowadzać go do ewidencji (a tym samym przedsiębiorstwa),
    > a po prostu rozliczać koszty eksploatacji kilometrówką.

    No, właśnie, że nie. Od 1 kwietnia nie. Może być tylko 50% kosztów i jak
    wyliczyła księgowa, ten wariant kosztuje mnie 180 zł na miesiąc w VAT, czyli
    4 tysiące w roku.
    Za co mam to dać tym rządowym piraniom?

    > Doprawdy, nie ma problemu.
    > Poza VATem ;>

    No właśnie, trzeba go zapłacić.
    Dla niektórych to może przyjemność, nie dla mnie.

    I jeszcze, skoro odliczam użycie mieszkania w jakimś OSZACOWANYM % na firmę,
    część rachunku za media, telefon, to czemu z kilometrówką miało by to być
    czymś straszliwym? Skoro kilometrówka dla potwierdzenia 100% DG jest okej,
    to czemu dla faktycznego użycia nie może być okej?

    A.