  • Data: 2014-04-08 12:07:44
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

    > Nienienie.
    > Jednolicie: i Ty i typek mają w celech osobistych jechać samochodem
    > "osobistym" a nie "służbowym" pod sankcją wywalenia odliczeń do
    > przedawnienia wstecz :>

    a dlaczego, skoro można to wyliczyć? Samochód może być wykorzystany tak i
    siak, więc czemu ktoś to ogranicza? Jeżeli ja za to płacę, nie odliczam z
    tego użycia kosztów, to co?

    > W tej chwili rzeczywiście pozostaje bonus dla wykorzystujących
    > auto w 90% do celów osobistych, ale to m.in. skutek nacisków
    > ze strony tych, którzy (jak Ty) nie chcą drugiego pojazdu
    > do celów osobistych.

    "chcą"? A gdzieś rozdają za darmo samochody? Pewnie w Warszawie.

    > Zauważ - też chcesz pewnego "bonusu" w postaci wygody korzystania
    > z "firmowego" pojazdu do celów osobistych.
    > Ewidencja wypełniania postfactum oczywiście byłaby naciągana aż
    > trzeszczy, więc nie dziwi mnie, że tej wersji nikt nie wybiera :>

    jaki bonus, skoro ja za to płacę? Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet
    to masz bonus od miasta?

    > Ewidencja wykorzystania pojazdu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa
    > do celów osobistych byłaby w znaczącej części przypadków taką fikcją.

    Samochód jest prywatny i nie jest żadnym "majątkiem". Jest WYKORZYSTYWANY do
    działalności gospodarczej i nie ma żadnej trudności w wyliczeniu ILE TEGO
    WYKORZYSTANIA JEST.
    Co wy tu macie myślenie jak urzędnicy carscy... boże.
    A najlepiej skończmy z odliczeniami VAT i tyle.

    A.