  • Data: 2014-04-08 21:12:23
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote:

    > a dlaczego, skoro można to wyliczyć?

    Problemem nie jest wyliczenie, a wiarygodnosć danych wejściowych.
    Tej ewidencji właśnie :)

    > Samochód może być wykorzystany tak i siak, więc czemu ktoś to ogranicza?
    > Jeżeli ja za to płacę, nie odliczam z tego użycia kosztów, to co?

    *Jeżeli*.
    Fiskus się nieporęcznie czuje wobec faktu, że papier wiele zniesie,
    i za grzechy wrzucających w koszty wydatki osobiste chcą
    wrzucić "limit ogólny".
    Coś na podobieństwo powszechności abonamentu RTV - kiedy to
    też ścigani nie są ci, którzy *zgodnie z prawem* powinni
    płacić, ale ci, którzy nieopatrznie się do tego przyznali.
    Takie fakty.

    > "chcą"? A gdzieś rozdają za darmo samochody? Pewnie w Warszawie.

    A nie wiem.
    Trzeba spytać tych, co *nie* mają "służbowego" auta.

    > jaki bonus, skoro ja za to płacę?

    Bonus w postaci korzystania z firmowego samochodu, którego zakup
    możesz poddać amortyzacji, do celów osobistych.
    Według "zasad ogólnych" naliczania dochodu z nieodpłatnych świadczeń,
    wysokością tego świadczenia byłaby "cena rynkowa", po której *każdy*
    może na wolnym rynku użyć takiego auta :>
    No i pod presją spadających wpływów z podatków wyjątek dla środków
    trwałych jest bolesny :> (bo taki wyjątek jest - amortyzacja ma
    cały stos wyjątkow w porównaniu do innych kosztów, pierwszym jest
    brak konieczności "nabycia w celu", wystarczy "wykorzystywanie
    w celu").

    > Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet
    > to masz bonus od miasta?

    Na ten temat wypowiedział się już NSA w sławnej "sprawie o freeware":
    jeśli coś jest dostępne na "warunkach rynkowych", czyli DLA KAŻDEGO,
    bez dodatkowych obostrzeń, z wyjątkiem obostrzeń wynikłych z ustaw,
    to cena dostępu, choćby wynosiła zero (przypominam: poszło
    o freeware, skarbówka chciała "równowartości Windowsa" przy kompie
    z linuksem czy jakoś tak!) - właśnie ta cena "dostępności dla wszyskich"
    jest ceną rynkową.
    Niniejszym zapraszamy do autobusów ;)
    A skoro już tak offtopicznie zeszło, to tak, jeśli za kilka (pewnie
    nie wcześniej niż 5) lat będzię proces podatkowy w sprawie różnicowania
    przez Warszawę ceny biletów dla "swoich" i "obcych", z ciekawoscią
    będę go śledził :D

    > Samochód jest prywatny i nie jest żadnym "majątkiem".

    Jest "majątkiem zaewidencjonowanym dla DG".
    Stanowi część przedsiębiorstwa.
    Skoro uważasz że "nie jest majątkiem" to go komuś daj, nic nie stracisz.

    > Jest WYKORZYSTYWANY do działalności gospodarczej
    > i nie ma żadnej trudności w wyliczeniu ILE TEGO
    > WYKORZYSTANIA JEST.

    Nie odwracaj kota ogonem.
    NIE MA ZAKAZU, aby wykorzystywać samochód DOKŁADNIE TAK jak piszesz.
    Czyli NIE wprowadzać go do ewidencji (a tym samym przedsiębiorstwa),
    a po prostu rozliczać koszty eksploatacji kilometrówką.
    Doprawdy, nie ma problemu.
    Poza VATem ;>

    > Co wy tu macie myślenie jak urzędnicy carscy... boże.

    Nie, to Ty szukasz dziury w całym :)

    pzdr, Gotfryd