    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 8 Apr 2014 08:55:15 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: samochody frmowe od 1.04
    <lhjlsn$nqg$1@node2.news.atman.pl> <lhkpoe$juh$1@speranza.aioe.org>
    <1...@d...icnet> <lhllfj$95t$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhlvr7$2qv$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhm3r2$d4q$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhm8th$psg$2@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhp81u$rjd$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhpajk$28e$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhpm98$vvh$1@speranza.aioe.org>
    <s...@p...org> <lhrc30$bia$1@mx1.internetia.pl>
    <53413c47$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lhrvsu$dmu$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <lhvaun$8mi$1@speranza.aioe.org>

    On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    [...]
    > Bo samochód służy do jeżdżenia, a efektem tego są przejechane kilometry!
    > Więc tak, jak ci padnie sprzęgło, to koszt alokujesz według... kilometrówki!
    > Co ci nie pasuje? Tak się wszędzie (poza PL) robi.

    Wszędzie poza Polską *AMORTYZACJĘ* samochodu robi się kilometrówką?
    Z ciekawości pytam.

    > No właśnie - ja mam zapieprzać do szkoły z dziećmi taksówką, ale za to typek,
    > który ćwiknął BMW na "kratkę" jeździ nią na siłownię i do knajpy "odzyskuje"

    Nienienie.
    Jednolicie: i Ty i typek mają w celech osobistych jechać samochodem
    "osobistym" a nie "służbowym" pod sankcją wywalenia odliczeń do
    przedawnienia wstecz :>
    W tej chwili rzeczywiście pozostaje bonus dla wykorzystujących
    auto w 90% do celów osobistych, ale to m.in. skutek nacisków
    ze strony tych, którzy (jak Ty) nie chcą drugiego pojazdu
    do celów osobistych.
    Zauważ - też chcesz pewnego "bonusu" w postaci wygody korzystania
    z "firmowego" pojazdu do celów osobistych.
    Ewidencja wypełniania postfactum oczywiście byłaby naciągana aż
    trzeszczy, więc nie dziwi mnie, że tej wersji nikt nie wybiera :>

    > Dlatego nie ma zgody na fikcje prawne.

    Ewidencja wykorzystania pojazdu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa
    do celów osobistych byłaby w znaczącej części przypadków taką fikcją.
    I wszyscy obecni na grupie, z Tobą włącznie, mają taką świadomość.
    Chyba, że każdy wyjazd musiałby być zgłaszany online *przed* ropoczęciem,
    kontrola byłaby robiona przy okazji przez policję a skutkiem byłaby
    bardzo dotkliwa "niekara". Mam na myśli wylot odliczeń :> (do
    przedawnienia wstecz).

    pzdr, Gotfryd