    From: "SJS" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia si
    Date: Wed, 22 Apr 2009 09:51:42 +0200

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:gsmg77$kl1$...@n...task.gda.pl...

    > wiadomości news:gslg1k$4bl$2@inews.gazeta.pl...

    > zakladajac ze to ona pociagnela za spust, to delikatnie to ujmujac, wielka
    > nieroztropnoscia jest myslenie ze przezyje sie strzal w korpus, owszem
    > jest to mozliwe, ale nie zkladalbym sie o to

    z doniesień prasowych wynikało, że rewolwer był załadowany amunicja
    specjalną czyli taka która zamiast pocisków ma woreczki z drobnym śrutem
    tego typu amunicja jest reklamowana jako bezpieczna ponieważ woreczek w
    trakcie strzału po opuszczeniu lufy rozwija się zwiększając znacznie
    powierzchnię
    Mesko od wielu lat oferuje amunicje .38 Specjal tego typu w trzech
    wykonaniach różniących się energią:
    Komar, Osa i Szerszeń
    a teraz wracając do przeszłości i wiedzy ludzi na temat sposobu użycia tej
    amunicji

    1. fragment artykułu z przed 10 lat

    "Ogromną zaletą rewolweru - pomijaną w większości dyskusji - jest możliwość
    (jeśli jest na to chociaż sekunda lub dwie) zamiany kolejności
    przygotowanych do wystrzelenia pocisków. Jakie to może mieć znaczenie
    praktyczne? Zgodnie z zasadą dostosowywania sposobów użycia broni do stopnia
    i rodzaju zagrożenia można ustawić np. następującą kolejność nabojów w
    bębenku:
    1) nabój hukowy - można użyć w zamkniętym pomieszczeniu, np. w windzie;
    2) nabój gazowy - skuteczny do zablokowania drogi ucieczki w korytarzach,
    piwnicach itd. lub przerwania pościgu (strzela się wtedy za siebie);
    3) nabój śrutowy (np. typu komar) - dobry do odstraszenia napastnika
    uzbrojonego w nóż, kij itp.;
    4) nabój śrutowy (np. typu szerszeń) - powali z nóg nawet rosłego mężczyznę;
    5) nabój normalny;
    6) nabój normalny.
    W tak przygotowanym bębenku można ustawić jako pierwszy do strzału taki
    nabój, jaki jest najbardziej optymalny w danej sytuacji."

    Czy ktokolwiek wie jaka była kolejność naboi w przypadku rewolweru Blidy?
    a/ Czy wszystkie komory zostały załadowane amunicja specjalną która użyta
    prawidłowo nie zabija?
    b/ Czy w bębenku była różna amunicja łącznie z normalnymi pociskami
    kulowymi?
    Jeśli odpowiedź a/ tzn w 100% był to wypadek przy próbie samookaleczenia się
    a nie próba samobójstwa
    Jeśli odpowiedź b/ tzn tez w 100% wypadek jw ponieważ bez problemu było
    możliwe przekręcenie bębenka aby na pozycji przed lufą znalazł się do
    strzału nabój kulowy a nie ten bezpieczny śrutowy

    2. Poziom wiedzy na temat amunicji w Polsce

    Przykład - uczelnia kształcąca ludzi którzy mają zajmować się ochroną
    Na sali jest 150 słuchaczy.
    Na pytanie kto posiada broń podnosi rękę 140 osób.
    Po zadaniu następnego pytania - kto zna się na amunicji rękę podniosła jedna
    osoba.
    Jeśli na tyle osób które mają z bronią do czynienia na co dzień tylko jedna
    osoba zadeklarowała się, że zna się na amunicji to szansa aby zwykły
    użytkownik broni, który ma broń do obrony a nie do strzelania sportowego
    wiedział czym różni się strzał amunicją specjalną, woreczkową, z odległości
    5-10 m od strzału z przyłożenia jest, z prawdopodobieństwem graniczącym z
    pewnością, zerowa.

    Tyle, że przyjęcie podanych tutaj, przez mnie, informacji ośmieszy zbyt
    wielu ludzi którzy zaangażowali się w utrzymywanie wersji o samobójstwie.
    SJS