  • Data: 2022-09-15 11:15:37
    Temat: Re: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Sep 2022 17:55:58 +0200, Shrek napisał(a):

    > Generalnie wszystkie wyniki statystyczne pokazują to samo - w zakresie
    > dawek charakterystycznych dla tła im ono większe tym ludzie zdrowsi
    > (oczywiście po znormalizowaniu wyników, bo nie jest tak że ludzie z
    > kreali w indiach są zdrowsi od tych z kaliforni;)). Ponieważ korelacja
    > dotyczy całego świata, więc albo jest to wynik innego czynnika który
    > jest skorelowany akurat z poziomem promieniowania tła, albo jednak "nie
    > widać zaborów" i hipoteza LNT jest po prostu błędem

    Może być tak, że promieniowanie (oby nie za wysokie) działa jak -
    przepraszam za wyrażenie - szczepionka, która podtrzymuje organizm w
    gotowości bojowej, jeśli chodzi o naprawianie uszkodzeń DNA, i kiedy z
    jakichś przyczyn pojawia się nowotwór, jest większa szansa, że osobnik
    sobie z nim poradzi "sam z siebie".
    Od razu zastrzegam, że to tylko moje dywagacje, bo nie czuję się
    kompetentny w tej dziedzinie.

    Co do hipotezy LNT, to nauka jest generalnie konserwatywna i niechętnie
    rozstaje się z ugruntowanymi teoriami, co do których nie ma jednoznacznych
    dowodów, że są fałszywe.
    Ostatnio dawki dopuszczalne obniżono, czyli LHT rulez, ale to się może
    zmienić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/