  • Data: 2005-03-20 20:35:29
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace podczas zwolnienia lekarskiego
    Od: "zevi" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > PODSTAWA PRAWNA: ustawa z 25.06 r. o świadczeniach pieniężnych z
    > ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa/Dz.U nr 60, poz.
    > 636 z póżn. zm./

    ... cytuje z w/w:
    (...) Art. 62. 1. Zaświadczenie lekarskie ubezpieczony jest obowiązany
    dostarczyć nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi
    zasiłków, z uwzględnieniem ust. 2.
    (...)
    3. Niedopełnienie obowiązku określonego w ust. 1 i 2 powoduje obniżenie o 25%
    wysokości zasiłku przysługującego za okres od 8 dnia orzeczonej niezdolności do
    pracy do dnia dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, chyba że niedostarczenie
    zaświadczenia nastąpiło z przyczyn niezależnych od ubezpieczonego.(...)

    Zgodnie z tym, co udalo mi sie znalezc, nieterminowe dostarczenie zwolnienia
    nie jest ciezkim naruszeniem obowiazkow pracowniczych. Zreszta, ja nie czulam
    sie na silach, zeby je dowiezc (godzinka na dojazd w jedna strone), maz rowniez
    byl chory. Co zrobic, jezeli kochany pracodawca ocknie sie i zrezygnuje ze
    zwalniania mnie w trybie dyscyplinarnym? Czy mam prawo odmowic?
    Ewelina