  • 1. Data: 2005-03-20 12:52:53
    Temat: rozwiazanie umowy o prace podczas zwolnienia lekarskiego
    Od: "zevi" <z...@o...pl>

    Zostalam zatrudniona na okres probny od 01.02 do 30.04 br. 9 marca bylam w
    pracy - czulam sie zle, uprzedzilam, ze jesli mi sie nie poprawi, pojde w dniu
    nastepnym do lekarza, co tez uczynilam. W dniu 10 marca rano telefonicznie
    poinformowalam pracodawce, ze jestem chora i ide do lekarza. Poszlam, dostalam
    zwolnienie na 9 dni (z zaleceniem lezenia). 12 marca (sobota) zadzwonila do
    mnie ksiegowa z pracy (z telefonu firmowego stacjonarnego) z zapytaniem o
    przyczyne mojej nieobecnosci. Odpowiedzialam, ze mam zwolnienie do 18 marca
    wlacznie i dostarcze je kiedy wroce do pracy.
    W dniu 18 marca listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (wyslanym
    poprzedniego dnia wg stempla pocztowego) otrzymalam swiadectwo pracy
    (rozwiązanie na podstawie art. 30 par.1 pkt 3 w powiazaniu z art. 52 par.1 pkt
    1 KP) z uzasadnieniem, ze ciezkim naruszeniem obowiazkow pracowniczych bylo
    nieusprawiedliwione niestawienie sie w pracy przez okres 10-18 marca czyli 9
    dni, oraz wezwanie do stawienia sie celem rozliczenia. Wtedy wyslalam do pracy
    maila z zeskanowanym zaswiadczeniem lekarskim i po raz kolejny poinformowalam
    ksiegowa o tym fakcie telefonicznie.
    Chcialabym wystapic do Sadu Pracy z pozwem o odszkodowanie na podstawie art. 50
    par. 1 KP dla mnie oraz przekazanie odszkodowania za poniesione straty moralne
    na rzecz fundacji charytatywnej w wysokosci przecietnego miesiecznego przychodu
    firmy.
    Pytanie: Czy jesli w dniu 21 marca stawie sie w pracy (juz jako nie-pracownik
    przeciez) i dorecze zaswiadczenie lekarskie (celem uzupelnienia akt
    pracowniczych) pracodawca moze anulowac rozwiazanie umowy i _czy_mam_obowiazek_
    sie na to anulowanie zgodzic? Przypuszczam, ze w razie mojej zgody w dniu
    nastepnym otrzymam "zgodne z prawem" wypowiedzenie umowy o prace. Czy wogole
    powinnam to zwolnienie doreczac?
    I co wogole mi w tej sytuacji doradzicie?
    Pozdrawiam i dziekuje za porady,
    Ewelina

  • 2. Data: 2005-03-20 19:33:09
    Od: "Dominika" <d...@w...pl>

    Zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do pracy pracownik jest
    zobowiązany dostarczyć pracodawcy w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania.
    PODSTAWA PRAWNA: ustawa z 25.06 r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa/Dz.U nr 60, poz.
    636 z póżn. zm./

    Pozdrawiam
    dominiika

  • 3. Data: 2005-03-20 20:35:29
    Od: "zevi" <z...@o...pl>

    > PODSTAWA PRAWNA: ustawa z 25.06 r. o świadczeniach pieniężnych z
    > ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa/Dz.U nr 60, poz.
    > 636 z póżn. zm./

    ... cytuje z w/w:
    (...) Art. 62. 1. Zaświadczenie lekarskie ubezpieczony jest obowiązany
    dostarczyć nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi
    zasiłków, z uwzględnieniem ust. 2.
    (...)
    3. Niedopełnienie obowiązku określonego w ust. 1 i 2 powoduje obniżenie o 25%
    wysokości zasiłku przysługującego za okres od 8 dnia orzeczonej niezdolności do
    pracy do dnia dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, chyba że niedostarczenie
    zaświadczenia nastąpiło z przyczyn niezależnych od ubezpieczonego.(...)

    Zgodnie z tym, co udalo mi sie znalezc, nieterminowe dostarczenie zwolnienia
    nie jest ciezkim naruszeniem obowiazkow pracowniczych. Zreszta, ja nie czulam
    sie na silach, zeby je dowiezc (godzinka na dojazd w jedna strone), maz rowniez
    byl chory. Co zrobic, jezeli kochany pracodawca ocknie sie i zrezygnuje ze
    zwalniania mnie w trybie dyscyplinarnym? Czy mam prawo odmowic?
    Ewelina

  • 4. Data: 2005-03-20 22:43:46
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 20 Mar 2005 21:35:29 +0100, zevi napisał(a):

    > Zgodnie z tym, co udalo mi sie znalezc, nieterminowe dostarczenie zwolnienia
    > nie jest ciezkim naruszeniem obowiazkow pracowniczych.

    A pocztę też masz godzinę jazdy ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-03-20 23:06:09
    Od: "zevi" <z...@o...pl>

    > A pocztę też masz godzinę jazdy ?

    A czy odleglosc miejsca zamieszkania pracownika do najblizszego UP jest
    kryterium oceny?
    Nie neguje prawa do obnizenia mi wynagrodzenia za czas choroby (za okres od 7
    dnia....itd - chocby i za caly...). Prosze bardzo, moj blad. Ale fakt
    poinformowania pracodawcy o zwolnieniu lekarskim zaistnial przeciez...
    Fakty zaistniale dotychczas sa faktami, przymuje je, nie chce ich zmieniac i
    nie wymagam tego od pracodawcy. Ale nie chce rowniez w tej sytuacji ani do tej
    pracy wracac, ani godzic sie na polsrodki typu porozumienie stron czy
    wypowiedzenie ze strony pracodawcy z terminem wystawienia 2 tygodnie wstecz.
    Pozdrawiam i nadal oczekuje na odpowiedz.
    E.

  • 6. Data: 2005-03-21 08:33:42
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Może wydedukowali, że jesteś w ciąży :-o
    Smutne, ale realne :-/
    JaC

  • 7. Data: 2005-03-21 11:50:02
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 20 mar o godzinie 13:52, na pl.soc.prawo, zevi napisał(a):

    > Zostalam zatrudniona na okres probny od 01.02 do 30.04 br. 9 marca bylam w
    > pracy - czulam sie zle, uprzedzilam, ze jesli mi sie nie poprawi, pojde w dniu
    > nastepnym do lekarza, co tez uczynilam.

    Kodeks Pracy
    Oddział 2 Przepisy ogólne o rozwiązaniu umowy o pracę

    Art. 30.

    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu, a
    przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.

    > I co wogole mi w tej sytuacji doradzicie?

    Jeżeli pracodawca stoi twardo na stanowisku "zwolnienia" - udaj się do
    najbliższego PIPu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423