    Subject: Re: rodzina zastepcza
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e388616$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e395097$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e3a8a15$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e3ac864$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e3acaa5$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Wed, 5 Feb 2020 17:34:39 +0100

    W dniu 05.02.2020 o 15:01, Liwiusz pisze:

    > To już kwestia dyskusyjna,

    Nie. To nie jest kwestia dyskusyjna.

    > tak samo jak nie ma (albo są) gorszych i
    > lepszych rodzin, a jednak każdy dba o swoją rodzinę, i o siebie, i nie
    > ma w tym nic złego.

    No faktycznie. Bo jak mąż jest Polakiem, a żona Francuzką (albo
    odwrotnie), to narodowiec ma problem nie do rozwiązania. "Chronić" naród
    czy rodzinę. Spięcie ma w mózgu.

    > Tu się nie zgadzamy. Narody mają swoje państwa, aby reprezentowały ich
    > potrzeby, a nie potrzeby innych narodów i państw (wówczas nazywa się to
    > zdradą).

    Co za bzdura. Nawet trudno coś takiego skomentować.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwo_narodowe

    "Jeśli przyjąć etniczną definicję narodu, to państwa narodowe
    praktycznie nie istnieją. Z drugiej strony, jeśli przyjąć polityczną
    definicję narodu jako mieszkańców jednego państwa, to każde państwo jest
    państwem narodowym."

    To skoro "nasi" narodowcy są patriotami, to dlaczego nie traktują ludzi
    innej narodowości, jako część własnego narodu?
    Kolejny problem nie do rozwiązania dla narodowca "patrioty".

    > Myślisz jakimiś kalkami.

    Ty weź lepiej idź do szkoły.

    > Faszyzm nie znaczy dbałości o swój naród. Nie
    > powiesz mi chyba, że to, co robili faszyści we Włoszech, albo naziści w
    > Niemczech (jako że nazizm to niemiecka odmiana faszyzmu) było dla narodu
    > niemieckiego lub włoskiego dobre.

    Pieprzysz od rzeczy. Skutki okazały się niedobre. Bo faszystom wyobraźni
    zabrakło i wydawało im się, że będą rządzić wiecznie.

    I co zadziwiające, współcześni faszyści i wszelkiej maści narodowcy
    wychwalający wyższość jednego narodu na drugim, znają historię, a mimo
    tego powtarzają ten narodowościowy bełkot i nawet im brewka nie pyknie.

    To właśnie takich jak ty ten bełkot urzekł. Ale oni są bardziej
    usprawiedliwieni niż ty, bo ty chodziłeś do szkoły i znasz historię.
    Albo i nie znasz, bo gdybyś znał, to takich bzdur byś nie pisał.

    > Nie jest to państwo narodowe, jak Polska.

    Bredzisz.

> [...]
    państwem narodowym."

    > Tak bywało. Nawet takie państwo jak USA niektórych narodowści nie

    Tak jak napisałem wcześniej. Nie tylko Polska ma swoich faszystów.
    I to, że w innych państwach są faszyści, nie usprawiedliwia to istnienia
    faszystów u nas. Z powszechnym dostępem do edukacji powinni wiedzieć jak
    to się kończy.

    Pozdrawiam
    Piotr