  • Data: 2020-02-05 19:56:12
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsAB5A786312988budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    >Byc moze inwestujac.

    W co ?

    >Ale jakie ma znaczenie odnoszenie sie do lat 60 kiedy gospodarka
    >rynkowa
    >nie działała w PL? Rozmawiajmy o jakichs normalnych czasach i
    >zaleznosciach.

    To tym bardziej napisz, w co inwestowac :-)

    A co z tymi, co dzieci nie maja ?

    >Serio? Chcesz powiedziec ze nie ma ludzi majetnych, bogatych etc
    >ktorych
    >to majatek wywodzi sie z lat 60-80?

    Bardzo niewielu.

    >Bo mam wrazenie ze juz chociazby mieszkania/domy wywiedzione z
    >tamtego
    >okresu daja spora przewage nad ludzmi ktorzy obecnie (w czasie
    >ostatnich
    >30 lat) w chodza w dorosłosc "od zera".

    Mieszkania owszem. Ale czy jedno mieszkanie mozna nazwac majatkiem ?
    No, jak sie uda takie z centrum dobrze sprzedac, to moze i mozna.

    Bo warunki chyba znasz. W latach 60-tych system raczej nie pozwolil
    zarobic duzo.
    W 70-tych tez nie, w koncowce 80-tych sie troche odblokowal.
    Ale w co zainwestowac ?
    W mieszkania nie, bo majac jedno nie dostaniesz drugiego, tzn nie ze
    spoldzielni.
    Tzn nieliczne mogles kupic na wolnym rynku ... tylko udokumentowane
    dochody by sie przydaly.

    Dom .. troche latwiej, ale budowa to lekki koszmar. Bo znow materialy
    na przydzial.
    Ale jak miales "hektar pod szklem", to i materialy sie znajdowaly, a
    ze bez rachunkow ... moze i lepiej, bo sie US nie mogl przyczepic, ze
    za duzo wydales.
    Ale domiar mogl byc pod byle powodem.
    Ale znow trzeba bylo ukrywac, na dzieci itp.

    Cinkciarzem najlepiej byc - i w stalym obrocie zarabiac coraz wiecej.

    >Albo sprobowac ich zatrzymac, zeby tutaj im sie rodziły dzieci.

    Ale nie majac korzeni narodowych ... dzieci chetnie wyjada tam, gdzie
    lepiej placa ... albo zarobia i wroca do siebie ... a emeryturka sie
    nalezy.

    >A jak nie to liczyc sie z tym ze nastepni beda przybysze z innych
    >czesci
    swiata.
    >Zauwazyłes ze od kilku lat pojawia sie u nas coraz wiecej Azjatów?

    Fala Wietnamczykow sprzed lat ... ktorej jestem ciekaw, bo to dosc
    daleko sie wydaje.

    A teraz widuje Koreanczykow. Ale to skutek koreanskich inwestycji.
    Ale to raczej niewielu. I trudno powiedziec jak sie skonczy - moze
    wroca do siebie wraz z dziecmi ... a emerytura sie nalezy.

    J.