  • Data: 2007-02-18 09:40:45
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:j5hka4-s5d.ln1@ziutka.router...

    > Przyjmując, że ta pani jest pełnomocnikiem osoby ze zdjęcia, to obawiam
    > się, że ma rację. Nie chce mi się wchodzić na Twoją stronę, ale z dużym
    > prawdopodobieństwem, te zdjęcia przedstawiają osoby które nie są wyłącznie
    > elementem tła czy nieistotnym elemenmtem ogółu kompozycji. Zapewne są
    > elementem głównym, bo tylko wtedy publikacja tych zdjęć ma większy sens. A
    > jeśli tak, to na taką publikację musisz mieć ich zgodę (art. 81).

    no i tu wlasnie zaczyna sie kolejna dywagacja, w mysl tego artykulu "W braku
    wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane", a zatem patrzac na te
    foty, wszystkie pozowane i wyraznie widac ze osoby na fotach wiedzialy ze sa
    fotografowane i nie protestowaly, mozna domniemywac ze zgoda taka byla
    wyrazona, oczywiscie ustnie, a zatem nawet jesli galerii nie bedziemy
    traktowac jako calosc, tylko kazde zdjecie z osobna, to wszystko jest
    korekt, a przynajmniej takim sie wydaje