  • Data: 2003-11-17 06:23:40
    Temat: Re: rewizja w domu
    Od: Boski <bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Nov 2003 20:44:34 +0100, "mariusz"
    <c...@e...pl> napisał:

    >Witam
    >Czy w kontekscie takich działań policji
    >http://www1.gazeta.pl/katowice/1,35063,1773092.html
    , macie jakieś
    >doswiadczenia porady, sugestie i kruczki prawne, i czy ktos wie jakie są
    >kary.

    Po pierwsze nigdy do niczego sie nie przyznajesz jesli robia z Ciebi
    podejrzanego, jesli zeznajesz jako swiadek musisz mowic prawde... Po
    drugie posiadanie nawet jednej kopii nielegalnego softu jest juz
    zlamaniem prawa. Odpowiadasz wtedy z kk.116 lub 117 (sa tam prawa
    autorskie i rozpowszechnianie), wysokosc kary zalezy od kwalifikacji
    czynu. najgorsze jest bodajze jesli prokurator postawi ci zarzut
    rozpowszechniania i uczynienia sobie z tego stalego zrodla dochodu.
    Oczywiscie aby dokonac przeszukania Policja musi Ci okazac
    "Postanowienie o przeszukaniu". Coz jeszcze? Kara jaka moze Cie za to
    spotkac to po pierwsze zadoscuczynienie szkod czyli zwrot kasy jaka
    nalicza sobie poszkodowane firmy Dla przykladu bodajrze ZPAV nalicza
    sobie za kazdy album polskiego artysty 15zl a ragranicznego 25 (moza o
    mp3, audio itp) inne firmy postepuja podobnie tzn kwoty ktorych zadaja
    sa to watosci oprogramowania na rynku "hurtowym" ale i tak zazwyczaj
    wychodza z tego bajonskie sumy...
    Jesli jest to Twoj pierwszy raz to zapewne dostaniesz jakis zawias bez
    "naprawienia szkod" /moze jakas niewielka suma "dla sadu" :)/ a firmy
    beda mogly wystepowac nastepnie w procesie cywilnym o odszkodowania
    ale tym nie masz sie co martwic bo za dlugi jeszcze w tym kraju chyba
    nikt nie siedzial :)

    To chyba tyle... Pisze "z glowy" wiec mogly sie wkrasc jakies male
    niescislosci, jakby co to prosze korygowac ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Boski

    GG:4500044
    bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl
    http://www.boski.tk

    UWAGA!!! Wytnij z mojego adresu /=U-S-U-N--T-O=/ !!!