    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja obuwia - cd.
    Date: Thu, 24 Jul 2003 07:18:44 +0800

    In article <bfmard$1qr$1@nemesis.news.tpi.pl>, Anetta Brekiewicz wrote:
    > Oddalam dzisiaj obuwie do reklamacji i czekam na odpowiedz (14
    > dni). Pani ekspiedientka uprzedzila mnie jednak, ze taka wada obuwia
    > nie podlega reklamacji. Chodzi o przetarcie wierzchniej czesci
    > podeszwy (przetarla sie "na wylot" skorzana wysciolka oraz warstwa
    > gabki pod nia). Obuwie to letnie klapki czyli wymiana wkladki nie
    > wchodzi w gre. Czy jakies przepisy wymieniaja co w obuwiu nie moze
    > byc reklamowane, czy to tylko wymysl producenta lub sprzedawcy?

    Sądzę że nie ma takich przepisów. Jeśli Ci odrzucą reklamację pozostanie
    Ci zanieś buty do rzczoznawcy (chyba coś ze 20zł, później MZ możesz
    domagać się zwrotu od sprzedawcy) i z jego pozytywną opinią powtórzyć
    reklamacje. Skontaktuj się też z Federacją Konsumentów
    (www.federacja-konsumentów.org.pl) - buty to klasyka gatunku, może mają
    swoich darmowych rzeczoznawców w zasięgu.

    --
    Marcin