  • Data: 2005-04-28 04:49:08
    Temat: Re: rejestracja samochodu na małżonków
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Samochod byl jeszcze do niedawna na meza.
    Chcielismy, bym w dowodzie rejestracyjnym widniala i ja.
    Poszlismy do Wydzialu Komunikacji i zapytalismy czy mozna tak zrobic i co
    jest wymagane (umowa kupna byla na meza)
    Otoz nic nie potrzeba, tylko maz musial wypelnic takie oswiadczenie, ze sie
    na to zgadza.
    Oplacilismy nowy dowod rejestracyjny, poczekalismy 2 tyg. i jestem wpisana
    jako wspolwlasciciel.
    Ponoc nabywam po mezu znizke w skladkach ubezpieczeniowych.

    Witam,
    mam pytanie: w jaki sposób pojazd zakupiony w trakcie trwania małżeństwa
    przez jednego z małżonków może być zarejestrowany z drugim z małżonków
    jako współwłaścicielem? Małżonkowie mają wspólnośc majątkową. Pan z
    Urzędu Gminy telefonicznie przebąkuje coś o niemożliwości takiej
    rejestracji i sugeruje taką drogę: notarialne wyłączenie samochodu ze
    wspólności majątkowej, umowa darowizny od jednego z małżonków na
    drugiego połowy samochodu i dopiero wspólna rejestracja. Moim zdaniem to
    kompletny absurd - skoro samochód *jest* ich wspólny (bo należy do
    wspólnego majątku, nawet jeśli formalnie kupił go tylko mąż - faktura
    zakupu z salonu jest na niego), to
    powinien być zarejestrowany na nich oboje. Jutro idę do UG osobiście
    wyjaśnić tę sprawę ale wcześniej chciałem się zapytać - czy to naprawdę
    może być aż tak pokomplikowane?

    dziękuję,pozdrawiam
    dw.