  • Data: 2005-04-28 22:11:14
    Temat: Re: rejestracja samochodu na małżonków
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    DonWito napisał(a):
    > Hm. Osobiście kierownik referatu czy tam wydziału komunikacji w
    > delegaturze urzędu miejsckiego dla mojej dzielnicy (tak to się chyba
    > wszystko nazywa) stwierdził, że nie ma takiej możliwości. Że JEDYNĄ
    > możliwością jest podpisanie rozdzielności majątkowej i darowizna lub
    > umowa kupna - sprzedaży. Poparł to paragrafami wyliczającymi na jakiej
    > podstawie można rejestrować samochód - w tych paragrafach sa tylko
    > dokumenty własności, nie ma żadnego oświadczenia o którym piszesz.

    art.31§1 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego - "Z chwilą zawarcia
    małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa
    (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty nabyte w czasie jej trwania
    przez oboje małżonków lub _przez jednego z nich_ (majątek wspólny)".
    Naprawdę mu to nie wystarcza? To niech wyda decyzję odmowną jak taki
    mądry...

    > Do kogo można się odwoływać jeśli chciałbym udowodnić, że jest to mylna
    > interpretacja przepisów przez urzędników?

    Złożyłeś wniosek? Jeśli dostaniesz decyzję odmowną, to będziesz mógł się
    odwoływać.

    KG