eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworadio samochodowe - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umowąRe: radio samochodowe - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
  • Data: 2008-04-23 16:00:04
    Temat: Re: radio samochodowe - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com> szukaj wiadomości tego autora

    Michał wrote:
    > Co jeśli okaże się, że ta pierwsza naprawa była jednak wykonana w ramach
    > gwarancji? Czy nawet wtedy będę mógł reklamować w ramach niezgodności towaru
    > konsumpcyjnego z umową?
    Może być. Zasadniczo nie można reklamować *tej samej* wady z 2 tytułów.
    Ale raczej nie podchodzi - wada jest podobna ale nie ta sama, tego bym
    się trzymał, dodatkowo nie przypominał o poprzednich naprawach.

    > Czy mogę odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy?
    Możesz żądać przywrócenia zgodności z umową poprzez naprawę ew. wymianę.
    Zwrot pieniędzy dopiero po wyczerpaniu w/w możliwości.

    > I jeszcze jedno, jak się mają do siebie te dwa zapisy w ustawie (bo mi wydają
    > się one sprzeczne &#8211; jak to jest 6 miesięcy czy 2 lata?)
    >
    > Art. 4.
    > Art. 10.

    Przed upływem 6M domniemywa się, że wada była od początku, potem ciężar
    dowodu spoczywa na kupującym, ale to jest w praktyce niewiele znaczący
    zapis.

    P.