    From: "AsDaX" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o windykacje
    Date: Sat, 8 Nov 2003 19:11:26 +0100

    Uzytkownik "???" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:boj93t$ofi$1@news.onet.pl...

    > Powiem tak. Z tym rejestrem to moze bez przesady. To i tak nie dziala.

    Rejestr dluznikow niewyplacalnych - zgoda, funcja bardziej
    hobbistyczno-informacyjna anizeli represyjna, ale KRD to calkiem nowa
    inicjatywa, skutkow wprowadzenia tego drugiego nie ma co jeszcze przesadzac.

    > Gdyby chcial sie "uwiarygodnic" przed kontrahentem, to zakladajac ze
    prowadzilby dzialalnosc gospodarcza, stac by go bylo na zaplacenie rachunku
    z 2000 - go roku.

    Pytajacy nie twierdzi ze go nie stac, a tylko ze nie chce zaplacic, cytat;
    "Wiem ze nie zaplacilem tych pieniazkow ale realnie patrzac wolalbym juz
    tego nie robic:) "

    Jesli bedzie w przyszlosci
    > prowadzil dzialalnosc i zarabial, to mozliwe ze zwróci pieniadze i to
    nawet
    > z odsetkami.

    Im to zrobi wczesniej tym lepiej.

    > Reasumujac - nalezalo by odpowiedziec czlowiekowi, a nie ganic go.

    Nigdy do tej pory nie zdazylo mi sie pomagac komus w naciaganiu operatorow
    (a niestety tym mi ten przypadek smierdzi), a ton mojej wypowiedzi wynika
    wprost z moich osobistych przekonan, moge probowac jakos zrozumiec takze
    liberalniejsze podejscie - ???, ale uwierz, czym skorupka za mlodu
    nasiaknie.. .

    Zreszta moze i inni grupowicze wypowiedza sie na ten temat?
    Zapytam wprost; czy nie placenie rachunkow, nie oddawanie dlugow pomimo
    posiadania na to wlasnych srodkow uwazacie za zjawisko patologiczne, czy
    przejaw osobistej zaradnosci i sprytu?