  • Data: 2010-05-23 10:48:46
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-22 23:49, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Dlaczego dlugosc zycia ma nagle zaczac tak bardzo spadac? Z glodu zaczna
    > umierac?

    Ze stylu życia oraz sposobu odżywiania się i oddychania. Obecne
    pokolenie emerytów to pokolenie wojenne. Urodzeni przed wojną i w czasie
    wojny. Więc w warunkach ciężkich, w których przeżyć mogli tylko
    najsilniejsi. Więc zrobiła się selekcja naturalna na starcie. Do tego
    dochodzi powojenne życie już w warunkach przyzwoitych i jednocześnie w
    czystej przyrodzie i zdrowej wiejskiej żywności.

    Teraz weź takiego trzydziestolatka-czterdziestolatka. Urodzony w czasach
    rosnącego bogactwa oraz silnie rozwijającej się medycyny. Więc przeżył
    nawet jak był lichy i chorowity jak ja. Nafaszerowany antybiotykami i
    sterydami, chwilowo dostał pałera. Potem wkroczył w lata 90 i wiek XXI,
    gdy w jedzeniu dostaje ciągłe dawki antybiotyków i sterydów, gdy
    medycyna pierwszego rażenia oznacza ,,walimy antybiotyki i sterydy na
    byle gówno''. Masz wirusowy katarek z podrażnieniem gardełka? Nie
    szkodzi... Antybiotyk. O! Dziecko ma gardełko czerwone... Płakało w
    przychodni i dlatego ma czerwone? No nic, na wszelki wypadek dajmy
    antybiocik. Na wiruski nie działa? Nie szkodzi, nie szkodzi...
    O! Powstają baktreryjki odporne na antybiociki? A kto by się tym
    przejmował? Ja jestem już stara i nic nie warta lekarka, chcę mieć
    spokój. O! Uczulonko na proszek... A damy maść ze sterydami na wszelki
    wypadek... Wykańcza organizm? No ale za to jaka ładna skórka będzie...
    Tak wygląda obecna medycyna. Do tego jak za PRL kupiłeś szynkę, to to
    była szynka. Teraz masz sztuczne jedzenie, bo naturalne jest przez Unię
    regulowane i tępione, a do tego droższe, więc popyt na tani szajs.

    Poza tym, za PRL był 1 kanał w TV z Generałem i tyle. Za to były działki
    i praca 8h. Więc się spędzało czas aktywnie, zdrowo i bez stresów (jak
    ktoś nie był akurat zaangażowanym politycznie działaczem opozycji).
    Efekt -- można spokojnie dożyć do 90. Niedawno zmarła Stefania
    Grodzieńska lat 96 bodajże. I mój sąsiad lat 90. i wielu podobnych. Jak
    również znajomi czterdziestokilkulatkowie. Bo teraz w powietrzu,
    jedzeniu jest masa syfu. Bo styl życia to wieczny stres i wieczna
    gonitwa za kasą. Ludzie zatracili umiejętność zdrowego życia. A nawet
    jak ktoś tę umiejętność ma, to i tak dostęp do zdrowej żywności i
    powietrza ma utrudniony.

    Człowiek jest skonstruowany do pozycji pionowej, w ruchu. Mój ojciec
    projektował maszyny górnicze za czasów PRL. Pomiędzy deskami
    kreślarskimi, pomiędzy działami kilkupiętrowego budynku... Cały czas na
    nogach. Po pracy wracał o 14 pokopać w ogródku. A do pracy jechał
    autobusem. W XXI wieku został dyrektorem takich jak on kiedyś. Tylko, że
    oni teraz siedzą przed autokadem, w pozycji zabójczej dla organizmu.
    Projekty przesyłają mejlem. Do pracy dojeżdżają autem, a rozrywka w domu
    to internet albo gierki. I cały czas w stresie kapitalistycznym, w
    wyścigu szczurów.

    Ktoś słyszał o depresjach i o psychoterapiach za PRL? A teraz co drugi
    obywatel ma problemy ze zdrowiem psychicznym.

    Nie ma szans, żeby średnia życia nie spadła za jakieś 30 lat.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek