  • Data: 2008-12-05 12:26:40
    Temat: Re: przymus posiadania dowodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel pisze:

    > zapodam z pamięci z naszego prawa: zamieszkanie to przebywanie z
    > zamiarem pobytu stałego (ale to nasze prawo głupie:O)
    > więc jesli nie ma zamiaru to nie ma zamieszkania a jest jedynie pobyt
    > czasowy i tylko jako taki można się meldować, z drógiej strony kiedyś
    > już mnie w urzędach meldunkowych pouczano że już ustał obowiazek melunku
    > czasowego ponad 3 miesiace i nie trzeba, podstawy prawnej nie podali
    > więc nie znam ale chyba to prawda, czy urzędnicy olewają robote?:O)

    Nie ma obowiązku meldować się na pobyt stały, jak sam wspomniałeś,
    jak ktoś ma zamiar mieszkać tylko tymczasowo, to na pobyt czasowy ma się
    zameldować.

    > a co do koczowniczego trybu rzycia to jak mieszkasz raz u jednej
    > kochanki, raz u drógiej, raz w hotelu, raz u babci a raz u kumpla to
    > znaczy ze tam "mieszkasz"?:O) ty tam tylko czasowo przebywasz, albo jak
    > ci sie zdarzy 4 doby nie nocować to gdzie masz zapodać mieszkanie, na
    > ulicy, w tramwaju, samolocie czy w pracy?:O) aj ci biurokraci:O(

    No i to jest przykład zgodnego z prawem braku meldunku.

    > zameldowanie to nie zamieszkanie, znowu plączesz pojęcia prawnicze, oraz
    > pojęcia praawnicze z normalno językowymi, czy potocznymi:O)

    No jasne, że zameldowanie to nie zamieszkanie. Czytaj uważniej.
    Twierdzę jedynie, że jak ktoś gdzieś mieszka (przepisy mówią
    "przebywa"), to musi się zameldować.

    art. 5
    1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.

    art. 10
    1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub
    czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

    Jak widać, wcale nie trzeba przebywać gdzieś na stałe, aby się zameldować.

    --
    Liwiusz