  • Data: 2008-12-06 00:42:02
    Temat: Re: przymus posiadania dowodu
    Od: "gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Nie ma obowiązku meldować się na pobyt stały, jak sam wspomniałeś, jak
    > ktoś ma zamiar mieszkać tylko tymczasowo, to na pobyt czasowy ma się
    > zameldować.

    ale czy ja coś wspominałęm o pobycie stałym?
    chodzi mi o to dlaczego urzędasy pouczają że meldunek czasowy jejst
    nieobowiązkowy?

    > No jasne, że zameldowanie to nie zamieszkanie. Czytaj uważniej. Twierdzę
    > jedynie, że jak ktoś gdzieś mieszka (przepisy mówią "przebywa"), to musi
    > się zameldować.

    ale juz wcześniej tłumaczyłem że nie zawsze przebywać znaczy mieszkac:O)

    > art. 5
    > 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    > miejscu pobytu stałego.

    a co to jst pobyt stały?

    > art. 10
    > 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    > dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub
    > czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

    czyli co, jak ktoś pracuje na wyjazdach to ma obowiązek spedzania połowę
    czasu pracy na meldowaniu się?
    jaki urząd zajmuje się kontrolowaniem ile dni obywatele znajdują się pod tym
    samym adresem?:O)