  • Data: 2008-12-04 10:30:42
    Temat: Re: przymus posiadania dowodu
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > ustawa o ewidencji ludności
    > Art. 55.
    >
    > Kto:
    > 1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    > podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    Ależ mnie nastraszyłeś. :o
    Sędzina po raz kolejny nic nie powiedziała na paszport,
    który dałem na wezwanie "proszę o dowody osobiste",
    ale po rozprawie poszedłem złożyć wniosek.
    W miejscu na posiadany dokument tożsamości wpisałem paszport,
    ale miła pani przyjmująca wnioski (w Krakowie :) ) wyjaśniła,
    że tam powinienem wpisać "zielony" dowód (mimo, że utracił ważność!).

    > osoba niezamieszkała w Polsce może, ale nie musi posiadać dowodu
    > osobistego.

    Pewnie dlatego pani była miła i nie straszyła karami.
    Prawdę mówiąc nawet nie wypytywała dlaczego po terminie. :)
    W sumie nie mam jak udowodnić, że "zamieszkiwałem" za granicą,
    skoro się nie wymeldowywałem (czasowy wyjazd).
    Czyli gdyby pani była niemiła, to zamiast dawać mi dokument
    zgłoszeniowy do US (NIP-3) mogłaby wezwać policję by sprawdzili,
    czy się nie podaję za innego człowieka, bo nowego (ważnego)
    dowodu nie mam przy sobie?
    Nowego, jak nowego, bo nowe (te z czipem) mają wejść dopiero za rok.
    ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Dow%C3%B3d_osobisty_w_P
    olsce )
    Tak więc szykujmy pieniądze na nowsze dowody, bo chyba nic się
    nie zmieni i nadal ten komunistyczny dokument będzie wymagany. ;)

    --
    Pozdrawia Marek