  • Data: 2013-05-16 21:34:44
    Temat: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-16 19:56, Liwiusz pisze:

    > To, że zaczniesz zdanie od "bzdura" nie oznacza, że co dalej napiszesz
    > bzdurą nie jest. A jest.
    >
    > Różnica "w dolegliwości" jak najbardziej ma wpływ na karalność. Pierwszy
    > z brzegu przykład - pobicie z obrażeniami poniżej i powyżej 7 dni.

    Że niby "poniżej" nie podlega karze? Czego to się człowiek nie dowie
    w usenecie... Gdybyś się wciąż nie domyślał - chodzi mi o fakt
    karalności, nie o wysokość kary.

    > Jak sam wspomniałeś, jest to norma cywilizacyjna, a nie norma państwowa,
    > ergo utrzymuje się nawet bez istnienia państwa. Karalne mogą być tylko
    > te wyjątkowe sytuacje, które są szczególnie brzemienne w skutkach.

    Co rozumiesz przez "utrzymywanie się" normy? Bo chyba nie chodzi ci
    o jej przestrzeganie? Bez państwa nie działa to nawet w przypadku
    "nie zabijaj".

    > Jeśli większość będzie przeciw dyskryminacji, to jej nie będzie bez
    > ingerencji państwa. Jeśli większość będzie za dyskryminacją, to ją
    > stworzy w samych państwowych ingerencjach. Wówczas jedyne to, co może
    > ochronić nas przed niesprawiedliwą ingerencją państwa jest właśnie zakaz
    > takiej ingerencji.

    Czyli - raz większość stanowi prawo, raz go nie stanowi. Dokładnie tak,
    jak ci wygodnie.