  • Data: 2008-08-01 13:02:16
    Temat: Re: przelew sporych sum
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:30
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ishgwvq2qogk.1cjelzgdcttnm$.dlg@40tude.net>):

    > Nie bardzo. Jest w polszczyźnie związek frazeologiczny lewe pieniądze o
    > jednoznacznym znaczeniu przenośnym. Ale już z lewą kieszenią tak nie jest.
    > Tu jak chcesz osiągnąć znaczenie przenośnie, musisz użyć cudzysłowu:
    > "lewa" kieszeń.

    Rozróżniasz slang od polszczyzny? W użyciu spotykałem się właśnie o lewej
    kieszeni. To nie to samo co lewe pieniądze. Do lewej kieszeni czasami
    wkładałem prawe pieniądze, ale niemożliwe do prawego wydania. Np. nie wolno
    legalnie kupić alkoholu, więc organizując konferencję część pieniędzy
    prawych trzeba wrzucić niestety do lewej kieszeni. Itp.

    --
    Tristan