  • Data: 2002-12-23 18:42:20
    Temat: Re: przekroczenie terminu wplaty...
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Dec 2002, canada wrote:

    >+ Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> [...]
    >+ > Użytkownik "canada" <k...@o...pl> napisał [...]
    >+
    >+ > > Kolezanka miala niedawno kontrole w autobusie komunikacji podmiejskiej
    >+ >
    >+ > > Natomiast wszytkie urzedy obowiazuje data stempla pocztowego.
    >+ >
    >+ > Od kiedy to "komunikacja" jest urzedem?
    >+
    >+ napisalem : "Natomiast wszytkie urzedy obowiazuje data stempla pocztowego."
    >+ byc moze nie wszystkie,

    Chyba dalej nie łapiesz: urząd to jest instytucja powołana
    do bycia urzędem moca ustawy (może rozporządzeniem też się da).
    Komunikacja miejska z p. widzenia prawa jest firmą prowadzącą
    działalność gospodarczą na tej samej podstawie co cukiernik,
    złotnik, sklep monopolowy czy szewc (celowo powrzucałem
    do worka również DG wymagajace koncesji).
    *Firma*[1] a nie *urząd*.
    Płacisz urzędowi podatkowemu - wpłacasz w terminie i nie
    twoje zmartwienie kiedy dotrze. Płacisz Karolowi albo mi
    - to nas to nie ochodzi ile czasu twój "bank przesyła"
    bo *u nas* ma być na czas !

    >+ ale slyszalem, ze jest orzeczenie SN, ze jako data
    >+ wplaty rozumiana [...] (lub jak w tym przypadku data stempla)
    >+ > I nie wszystkie urzedy, tylko te dla ktorych przepisy tak stanowia.
    >+ > Np. zaplata podatku - data obciazenia rachunku bankowego dluznika.

    pozdrowienia, Gotfryd.
    [1] z zastrzeżeniem że dla DG nie będących spółką samo określenie
    "firma" jest naciągane, a parę S.C. chyba komunikację prowadzi.