  • Data: 2002-12-26 08:55:36
    Temat: Re: przekroczenie terminu wplaty...
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Dec 2002, canada wrote:
    [...]
    >+ Termin zwloki wynosil 4 dni.

    A co to jest za "termin zwłok(i)" ? ;)
    Termin zapłaty ?

    >+ Upomnienie natomiast wplynelo po ok. 1,5
    >+ miesiaca.

    BTW: *zdaje mi się* że odsetki liczy się od wezwania do
    zapłaty, moge się mylić - może ktoś skomentuje.
    Niezależnie od ww:

    >+ Odsetki ustawowe to 16%. Jak to zatem mozliwe, ze od kwoty 90zl
    >+ naliczono 60zl kary. Moze w tej kwestii da sie cokolwiek wywalczyc?

    A jest na pewno tak jak piszesz ?

    Część firm przy karach umownych (a chyba tak należałoby
    traktować "opłatę specjalną za jazdą bez biletu" :))
    stosuje technikę w stylu:
    - kwota zapłaty: X
    - zapłata w ciagu n dni: 0,7 X (gdzie n zazwyczaj 5..7)
    - zapłata na miejscu świadczenia: 0,6 X

    W takim układzie niezapłacenie 50 zł "od ręki" skutkuje
    zapłaceniem 80 zł po dwu tygodniach... proporcje mniej
    więcej pasują :|

    Współczynniki bywają oczywiście różnie dobrane :) ale
    tak jest np. w KZK GOP (odpowiednio: 80, 56, 50 zł):
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/oplaty/

    pozdr. - Gotfryd