  • Data: 2005-01-31 15:25:47
    Temat: Re: proces poszlakowy
    Od: Johnson <J...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysiek napisał(a):
    > Witam
    > Czy jeżeli proces jest poszlakowy, to kara powinna być niższa, niż gdyby
    > były twarde dowody winy? Bo moim zdaniem ktoś jest winny lub niewinny, nie
    > ma mniej lub bardziej winnych, ale często słyszę w wypowiedziakich laików
    > podobnych do mnie, że np. karę śmierci powinni dostawać tylko ci, którym
    > jest w 100% udowodniona wina, a jeżeli proces jest poszlakowy, to powinno
    > być najwyżej dożywocie.

    Kara winna być taka sama. Ciekawe kto decydował by o tych procentach.
    Jakby to przeliczać na procenty to obecnie do skazania potrzebne jest: 100 % - głosów
    przy składzie
    jednoosbowym; 66% głowsów przy składzie trzyosobowym i 60 % glósów przy składzie
    pięcioosobowym
    Pomijając oczywiście fakt, że nie ma kary śmierci.

    --
    :) Johnson