-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "rev" <r...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: problem z reklamacją
Date: Mon, 10 Oct 2005 10:10:29 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 81
Message-ID: <did7ml$hsg$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <did4fe$med$1@atlantis.news.tpi.pl> <s...@a...pse.dyster>
NNTP-Posting-Host: internet.euro-trade.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1128931861 18320 80.55.122.122 (10 Oct 2005 08:11:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Oct 2005 08:11:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2670
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2670
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:333703
[ ukryj nagłówki ]> Jakbyś jeszcze przytoczył co jest napisane w karcie gwarancyjnej...
> Rękojmia obowiązywała rok, zgodność z umową 2.
Z tym jest 2 problemy: po pierwsze ta gwarancja znajduje sie w AB wraz ze
starym monitorem
(taki przymus reklamcyjny) a drugi z tego co pamietam (bo naiwnie nie
zrobiłem sobie kopii dokumentów przesłanych wraz ze sprzetem do serwisu tj.
gwarancji, faktury zakupu, etc)... na gwarancji nic nie było, ot zwyczajne:
AB udziela gwarancji...3 lata...door to door... reszta w regulaminie... na
stronie http://www.ab.pl/klienci/warunki_gwarancji.php
> Gwarancję reguluje umowa (karta) gwarancyjna.
>
> Przede wszystkim - kto udziela gwarancji? Jeśli AB to odsyłanie do sklepu
> jest
> (o ile tak nie określono w gwarancji) co najmniej dziwne.
Zacytuję pania Patrycje Mazur - kierownik serwisu AB:
Niestety, jeżeli sklep nie istnieje nie jest możliwy zwrot gotówki dla
Państwa, Pan nie zakupił sprzętu w AB, w związku z czym nie może Pan domagać
się od nas zwrotu gotówki, a jedynie od sklepu. Skoro on nie istnieje
jedynym możliwym rozwiązaniem jest wybranie jednego z zaproponowanych Panu
przez nas monitorów na wymianę,
>
> Co stanowi gwarancja w przypadku niemożności zreperowania i/lub wymiany
> sprzętu?
10. Reklamacje będą załatwiane poprzez naprawę towaru lub poprzez wymianę
towaru na towar identyczny o takich samych lub lepszych parametrach, na
wolny od wad Wybór sposobu załatwienia reklamacji należy do Gwaranta
11. Załatwienie reklamacji będzie następowało w terminie 14 dni od daty
dostarczenia wadliwego towaru do serwisu Gwaranta. Reklamowany towar
powinien być odpowiednio zabezpieczony na czas transportu. W przypadku
serwisów producenta reklamacja może ulec przedłużeniu o kolejne 5 dni.
22. W przypadku kiedy zostanie podjęta decyzja o wystawieniu faktury
korygującej, a sprzęt dostarczony przez klienta jest niekompletny, AB
wystawi klientowi fakturą usługową do 10% wartości towaru. W przypadku kiedy
klientowi został wymieniony sprzęt na nowy, a klient z uzasadnionych powodów
nie zgadza się na ten sprzęt, AB może wystawić fakturę korygującą do
pierwotnie reklamowanego sprzętu. W przypadku jednak braku akcesorii lub
uszkodzonego oryginalnego opakowania AB wystawi fakturę usługową do 10%
wartości sprzętu.
>> Jesli to ma szanse na pozytywny koniec jestem w stanie nawet załozyc
>> sprawe w
>> sadzie, tylko własnie czy gra warta jest swieczki?
>
> Jak AB zdecyduje się na Sąd Konsumencki - to pewnie, że warto. A przy
> takich
> sumach zapewne i do sądu cywilnego warto.
> Udaj się z papierami do Powiatowego Rzecznika Konsumentów albo do oddziału
> Federacji Konsumentów.
Problemw tym ze nie mam zadnych papierów :(
>
> Korespondencja prowadzona mailem jest lepsza niż przez telefon ale
> zdecydowanie
> wszystkie pisma radzę słać w formie tradycyjnej poleconym _za
> potwierdzeniem
> odbioru_ (taka żółta karteczka na poczcie).
No w taki sposob pewnie i korzystniej... tylko wtedy trwało by to lata a nie
bagatelka 50 dni :)
Ps. Nie to zebym był pazerny... ale AB chyba czuje sie bezkrnie w swoim
postepowaniu, bo w najgorszym wypadku (dla siebie) z łaską odda mi
pieniadze, czy istnieje opcja pociagniecia ich po kieszenie za zwłokę -
odsetki, ew. przestoj w pracy i straty materialne, ktore przeciez mogły
nastapic z winy ich opieszałości bo komuter bez monitora wprawdzie działa
ale jakby nie tak wydajnie jak "z" zwłaszcza w wypadku grafika :)
Dziekuje za odpowiedz i prosze o jeszcze :)
POZDRAWIAM
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Marsz niepodleglosci
- Brat k.o.medianta
- imigranci
- Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
- Dlaczego w Polsce nie sa publicznie podawane nazwiska sedziów?
- policyjne bmw
- Re: Świadek nie stawił się po raz trzeci na "niekonstytucyjnej komisji" [Pogonowski v. komisja śledcza (PO+)]
- Czy premier D. Tusk (PO) publicznie zapowiedział/obiecał łamanie Traktatów o Uchodźcach?
- bombowa zona
- Re: Świadek nie stawił się po raz trzeci na "niekonstytucyjnej komisji" [Pogonowski v. komisja śledcza (PO+)]
- Ten się nadaje
- Ech kulsony
- Wypadek z tramwajem w Warszawie
- Tomasz U
- Szopa
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta
- 2024-10-16 imigranci
- 2024-10-16 Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
- 2024-10-15 Dlaczego w Polsce nie sa publicznie podawane nazwiska sedziów?
- 2024-10-14 policyjne bmw
- 2024-10-14 Re: Świadek nie stawił się po raz trzeci na "niekonstytucyjnej komisji" [Pogonowski v. komisja śledcza (PO+)]
- 2024-10-12 Czy premier D. Tusk (PO) publicznie zapowiedział/obiecał łamanie Traktatów o Uchodźcach?
- 2024-10-11 bombowa zona
- 2024-10-11 Re: Świadek nie stawił się po raz trzeci na "niekonstytucyjnej komisji" [Pogonowski v. komisja śledcza (PO+)]
- 2024-10-10 Ten się nadaje
- 2024-10-10 Ech kulsony
- 2024-10-10 Wypadek z tramwajem w Warszawie
- 2024-10-10 Tomasz U
- 2024-10-10 Szopa