  • Data: 2005-10-10 08:10:29
    Temat: Re: problem z reklamacją
    Od: "rev" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakbyś jeszcze przytoczył co jest napisane w karcie gwarancyjnej...
    > Rękojmia obowiązywała rok, zgodność z umową 2.

    Z tym jest 2 problemy: po pierwsze ta gwarancja znajduje sie w AB wraz ze
    starym monitorem
    (taki przymus reklamcyjny) a drugi z tego co pamietam (bo naiwnie nie
    zrobiłem sobie kopii dokumentów przesłanych wraz ze sprzetem do serwisu tj.
    gwarancji, faktury zakupu, etc)... na gwarancji nic nie było, ot zwyczajne:
    AB udziela gwarancji...3 lata...door to door... reszta w regulaminie... na
    stronie http://www.ab.pl/klienci/warunki_gwarancji.php

    > Gwarancję reguluje umowa (karta) gwarancyjna.
    >
    > Przede wszystkim - kto udziela gwarancji? Jeśli AB to odsyłanie do sklepu
    > jest
    > (o ile tak nie określono w gwarancji) co najmniej dziwne.

    Zacytuję pania Patrycje Mazur - kierownik serwisu AB:

    Niestety, jeżeli sklep nie istnieje nie jest możliwy zwrot gotówki dla
    Państwa, Pan nie zakupił sprzętu w AB, w związku z czym nie może Pan domagać
    się od nas zwrotu gotówki, a jedynie od sklepu. Skoro on nie istnieje
    jedynym możliwym rozwiązaniem jest wybranie jednego z zaproponowanych Panu
    przez nas monitorów na wymianę,

    > Co stanowi gwarancja w przypadku niemożności zreperowania i/lub wymiany
    > sprzętu?

    10. Reklamacje będą załatwiane poprzez naprawę towaru lub poprzez wymianę
    towaru na towar identyczny o takich samych lub lepszych parametrach, na
    wolny od wad Wybór sposobu załatwienia reklamacji należy do Gwaranta

    11. Załatwienie reklamacji będzie następowało w terminie 14 dni od daty
    dostarczenia wadliwego towaru do serwisu Gwaranta. Reklamowany towar
    powinien być odpowiednio zabezpieczony na czas transportu. W przypadku
    serwisów producenta reklamacja może ulec przedłużeniu o kolejne 5 dni.

    22. W przypadku kiedy zostanie podjęta decyzja o wystawieniu faktury
    korygującej, a sprzęt dostarczony przez klienta jest niekompletny, AB
    wystawi klientowi fakturą usługową do 10% wartości towaru. W przypadku kiedy
    klientowi został wymieniony sprzęt na nowy, a klient z uzasadnionych powodów
    nie zgadza się na ten sprzęt, AB może wystawić fakturę korygującą do
    pierwotnie reklamowanego sprzętu. W przypadku jednak braku akcesorii lub
    uszkodzonego oryginalnego opakowania AB wystawi fakturę usługową do 10%
    wartości sprzętu.

    > Jak AB zdecyduje się na Sąd Konsumencki - to pewnie, że warto. A przy
    > takich
    > sumach zapewne i do sądu cywilnego warto.
    > Udaj się z papierami do Powiatowego Rzecznika Konsumentów albo do oddziału
    > Federacji Konsumentów.

    Problemw tym ze nie mam zadnych papierów :(

    > Korespondencja prowadzona mailem jest lepsza niż przez telefon ale
    > zdecydowanie
    > wszystkie pisma radzę słać w formie tradycyjnej poleconym _za
    > potwierdzeniem
    > odbioru_ (taka żółta karteczka na poczcie).

    No w taki sposob pewnie i korzystniej... tylko wtedy trwało by to lata a nie
    bagatelka 50 dni :)

    Ps. Nie to zebym był pazerny... ale AB chyba czuje sie bezkrnie w swoim
    postepowaniu, bo w najgorszym wypadku (dla siebie) z łaską odda mi
    pieniadze, czy istnieje opcja pociagniecia ich po kieszenie za zwłokę -
    odsetki, ew. przestoj w pracy i straty materialne, ktore przeciez mogły
    nastapic z winy ich opieszałości bo komuter bez monitora wprawdzie działa
    ale jakby nie tak wydajnie jak "z" zwłaszcza w wypadku grafika :)

    Dziekuje za odpowiedz i prosze o jeszcze :)
    POZDRAWIAM