  • Data: 2008-11-17 17:17:21
    Temat: Re: problem z polem 2 wlascicieli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Nov 2008, Adas wrote:

    > jestem wspolwlascicielem ziemi, okolo 3 hektary.w ksiedze jestem zapisany
    > jeszcze z jedna osoba jako wlasciciele. co moge z ta ziemia zrobic jako
    > wlasciciel polowy?czy moge sprzedac swoja polowe, czy musze przez sad
    > dzielic pole?ta druga osoba nie ma zamiaru splacic mojej czesci ani tez
    > sprzedac mi swojej polowy. plis help

    Do kompletu przepisy:

    _117.html
    +++
    Art. 210
    Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać zniesienia współwłasnoœci.
    Uprawnienie to może być wyłšczone przez czynnoœć prawnš na czas nie
    dłuższy niż lat pięć. Jednakże w ostatnim roku przed upływem zastrzeżonego
    terminu dopuszczalne jest jego przedłużenie na dalsze lat pięć;
    przedłużenie można ponowić.
    ---

    Jeśli w hipotece nie ma wspisu że zniesienie jest wyłączone, to
    IMO powinien dostać ultimatum - albo on kupuje, albo żądasz aby
    Ci odsprzedał.

    Możesz jeszcze żądać podziału, jeśli coś innego nie stoi na
    przeszkodzie, np jakaś uchwała że działki mają być nie mniejsze
    niż te 3 ha albo ustawy "rolnicze" stają w poprzek (nie wiem):
    +++
    Art. 211
    Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać, ażeby zniesienie współwłasnoœci
    nastšpiło przez podział rzeczy wspólnej, chyba że podział byłby sprzeczny
    z przepisami ustawy lub ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem rzeczy
    albo że pocišgałby za sobš istotnš zmianę rzeczy lub znaczne zmniejszenie
    jej wartoœci.
    ---

    pzdr, Gotfryd