  • Data: 2008-10-24 06:20:51
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: Matt <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Paź, 22:39, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Ale wlasnie po to postawili STOP. Widocznie zarzadca drogi uznal ze ta
    > droga jest podporzadkowana wzgledem wszystkich pozostalych.

    Ale droga ze stop nie jest w żadnym wypadku "podporządkowana względem
    wszystkich pozostałych". Żebym dobrze rozumiał Twoje stanowisko:

    Gdyby B miał stop a A ustąp (żadnych świateł), A skręca w lewo, B w
    prawo - kto ma pierwszeństwo?

    Wydaje mi się, że uważasz że A. Ale według kodeksu nie ma żadnego
    stopniowania - albo jesteś na drodze podporządkowanej, albo z
    pierwszeństwem. Stop to nie jest jakiś "silniejszy" ustąp - to ustąp z
    wymogiem zatrzymania się i nic poza tym.

    > Skad to wie?

    Bo stop informuje o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Czyli droga
    prosto - podporządkowana, droga w poprzek - z pierwszeństwem. Gdyby
    pierwszeństwo przebiegało inaczej, miałby tabliczkę pod stopem.

    W tym wypadku, czyli z działającą sygnalizacją, sprawa wygląda tak:
    A ma zielone, wjeżdża na skrzyżowanie, dalej postępuje wg. reguł
    ogólnych - skręcając w lewo ustępuje jadącym z naprzeciwka.
    B ma stop, zatrzymuje się, skręcając w prawo ustępuje tylko tym na
    drodze w pierwszeństwem - czyli nie A.

    Acha - cały czas zakładam, że A i B to jedna droga - mapka sugeruje
    inaczej, ale pierwszy rysunek był nieco inny.
    --
    Regards
    Matt