  • Data: 2017-05-13 08:58:02
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:of3kc2$7nh$1@node1.news.atman.pl...
    > [....]

    > Jak ci to wyszło?
    >
    > UK: 65 mln mieszkańców / 650 posłów = 100 tys. mieszkańców / 1 posła
    > PL: 38.5 mln mieszkańców / 460 posłów = 84 tys. mieszkańców / 1 posła

    Ja nie pisze o dzieciach w żłobkach, przedszkolach i szkołach tylko o uprawnionych do
    głosowania. W Krakowie gdzie mieszkam wybiera sie 2 senatorów i 14 posłów. Mój okręg
    wyborczy typu JOW do sejmu to 3 osiedla mieszkaniowe (duze po 25 tys mieszkańców) i
    3 osiedla małe (po 5 tys). wszystkie bezposredno sąsiadujące i powiązane z sobą.
    Ludzie sie tu znają w dużej części i wygranie wyborów przez kndydata tylko partyjnego
    nie mieszkającego tu jest nierealne. Bardziej prawdopodobny jest miejscowy bogacz.
    Ale i tak biuro poselskie musi być tu na miejscu i zajmować sie naszymi sprawami, a
    kampania wyborcza nie będzie w TV lecz na osiedlach.

    Okręgi w Angli są tak jak u nas do Senatu, czyli kilka Hrabstw (powiatów).