  • Data: 2003-06-02 13:44:05
    Temat: Re: prawo wlasnosci do programu
    Od: "Slawek Sikora" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > stowrzylem jakis czas temu program dla pewnej firmy, pracujac dla
    niej.
    > zatrudniony bylem jako serwisant i do moich obowiazkow nie nalezalo
    > tworzenie takich aplikacji. stworzylem go zlecenie jednego z pracownikow
    > jako osoba z zewnatrz (w domu). program zainstalowalem w firmie na swoim
    > prywatnym komputerze i tak dzialal przez pare miesiecy. w miedzyczasie
    > wystapily pewne problemy miedzy mna a kierownictwem i zostalem zmuszaony
    > odejsc z firmy. odchodzac zaproponowalem ze zostawie swoj program w zamian
> [...]

    Po pierwsze
    Prawa autorskie majatkowe do programu sa Twoje, jesli oczywiscie nie byles
    w tej firmie zatrudniony jako tworca oprogramowania.

    Po drugie
    Czy posiadasz umowe o dzielo na papierze i kto ja podpisywal ze strony
    pracodawcy?

    Po trzecie
    Czy posiadasz w domu zrodla (z tego co piszesz, wnosze ze nie, ale wole sie
    upewnic)?

    Po czwarte
    Czy firma obecnie korzysta z tego oprogramowania?

    Po piate
    Czy podpisywales jakies umowy odnoscie zbycia praw autorskich majatkowych?

    Pozdrawiam
    Slawek.